میزان نارضایتی از صدراعظم آلمان رکورد زد

© AP Photo / Markus SchreiberКанцлер Германии Олаф Шольц на еженедельном заседании кабинета министров в Берлине
Канцлер Германии Олаф Шольц на еженедельном заседании кабинета министров в Берлине - اسپوتنیک افغانستان  , 1920, 21.08.2022
عضو شوید
میزان نارضایتی مردم آلمان از صدراعظم این کشور به بالاترین میزان خود رسیده است.
به گزارش اسپوتنیک به نقل از روزنامه "فرانکفورتر آلگماینه سایتونگ"، نتایج جدیدترین نظرسنجی نشان می دهد که حدود دو سوم شهروندان آلمانی از اولاف شولتز، صدر اعظم آلمان و کار دولت ائتلافی موسوم به چراغ راهنمایی در این کشور ناراضی هستند.
به این روزنامه، اولاف شولتز (SPD) و ائتلاف چراغ راهنمایی به بدترین میزان محبوبیت خود از زمان روی کار آمدن در اوایل دسمبر سال گذشته سقوط کرده‌اند.
این روزنامه خاطرنشان می‌کند:62 درصد از مردم آلمان از کار شولتز ناراضی هستند و تنها 25 درصد آن را مثبت ارزیابی می کنند.
این در حالی است که در ابتدای ماه مارچ، تنها 39 درصد شهروندان از کار شولتز ناراضی بودند و 46 درصد از آن راضی بودند.
نتایج این نظرسنجی نشان می دهد که اگر انتخاب مستقیم صدراعظم از طرف شهروندان وجود داشت، شولتز در حال حاضر تنها در جایگاه سوم قرار می گرفت. بر اساس این نظرسنجی، 25 درصد رابرت هابک، وزیر اقتصاد فدرال از حزب سبز، 19 درصد برای فردریش مرز رئیس حزب دموکرات مسیحی و تنها 18 درصد اولاف شولتز را انتخاب می‌کردند.
همچنین میزان محبوبیت برای ائتلاف چراغ راهنمایی نیز در نقطه پایینی قرار دارد. بر اساس نتایج این نظرسنجی 65 درصد از کار دولت فدرال آلمان ناراضی هستند و تنها 27 درصد راضی هستند. در ماه مارچ این نسبت 43 و 44 درصد بود.
نتایج این نظرسنجی نشان می دهد که همچنان بر میزان محبوبیت احزاب اپوزیسیون متحد مسیحی (حزب سوسیال مسیحی و دموکرات مسیحی) افزوده می شود. بر این اساس احزاب متحد مسیحی 28 درصد آراء شهروندان را به دست آورده‌اند که یک درصد بیشتر از هفته قبل است. به این ترتیب اتحادیه احزاب متحد مسیحی هفت درصد جلوتر از سبزها که 21 درصد آراء را به دست آوردند هستند.
جو بایدن - اسپوتنیک افغانستان  , 1920, 15.04.2022
محبوبیت جو بایدن به پایین‌ترین حد رسید
بر این اساس حزب سوسیال دموکرات هم بدون تغییر 19 درصد آراء شهروندان را به دست آورده است. حزب لیبرال دموکرات هم با یک درصد کاهش 8 درصد آراء شهروندان را به دست آورده است. به این
ترتیب ائتلاف چراغ راهنمایی در مجموع 48 درصد آراء شهروندان در این نظرسنجی را کسب کرده است.
حزب افراطی جایگزینی برای آلمان هم بدون تغییر 12 درصد آراء شهروندان را کسب کرده و چپ ها هم 5 درصد آراء را به دست آورده است.
این نظرسنجی برای روزنامه "فرانکفورتر آلگماینه سایتونگ" توسط انستیتو اینسا انجام شد و نظرسنجی را از بین 1427 شهروند واجد شرایط رای دادن انجام داده است.
نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала