جبهه آزادگان: پایبند به پشتیبانی مالی و جانی از سنگرداران جبهه بلخاب هستیم

© @https://twitter.com ولسوالی بلخاب
ولسوالی بلخاب - اسپوتنیک افغانستان  , 1920, 21.08.2022
عضو شوید
جبهه آزادگان با نشر اعلامیه ای از پایبند بودن این جبهه به پشتیبانی مالی و جانی از سنگرداران جبهه بلخاب خبر داد.
به گزارش اسپوتنیک، جبهه آزادگان با نشر اعلامیه ای همدردی خود را با شهادت فرمانده مهدی اعلام و پشتیبانی خود را از سنگرداران بلخاب اعلام کرد.
در اعلامیه ای این جبهه که امروز یکشنبه 30 اسد به نشر رسیده، آمده است: هیئت رهبری جبهه‌ی ملی آزادگان شهادت مظلومانه‌ی مولانا مهدی را به رزمندگان و مردم باشهامت بلخاب تسلیت عرض می‌دارد و باوخانواده‌ی ان مرحوم ابراز همدردی و غمشریکی می‌کند. انا لله و انا الیه راجعون روحش شاد و یادش گرامی باد.
به خون بنویس بر دیوار ظالم
دوای درد استبداد خون است
ولسوالی بلخاب - اسپوتنیک افغانستان  , 1920, 20.08.2022
نیویورک تایمز: مقاومت بلخاب نشان دهنده ناخشنودی اقلیت ها از حکومت استبدادی است
در ادامه ای اعلامیه ای این جبهه آمده است، که جبهه‌ی ملی آزادگان افغانستان باور ندارد که مقاومت آزادی‌خواهانه‌ی مردم فداکار بلخاب پایان پذیرفته باشد. زیرا به روایت تاریخ بلخاب کانون دشمن‌سوزترین جنبش‌های دادخواهی تاریخ افغانستان بوده است. به باور ما، شهادت فرمانده مولانا مهدی سرآغاز پیمان و تعهد دیگری برای مبارزه‌ی مردمی و عدالت‌خواهی است. شهادت جانگداز مولانا مهدی، باید تعهد همرزمان آن شهید گلگون‌کفن به مردم و میهن را مستحکم‌تر سازد. هرچند مولانا مهدی در آغاز فریب شعارهای عوام‌فریبانه‌ی طالبان را خورده بود اما پس از اشغال افغانستان توسط گروه تروریستی طالبان در عمل مشاهده کرد که طالبان به هیچ قانون و دین و مذهبی اعتقاد صادقانه ندارند. برای همین، عاقبت مولانا مهدی تصمیم گرفت که در برابر طالبان درفش اعتراض و مقاومت بلند کند و در فرایند نبردی نابرابر با گروه تروریستی طالبان به شهادت رسید و افتخار بزرگی برای خویش کمایی کرد.
این جبهه افزوده است، که قرار راپورهای رسیده به کمیته‌ی استخبارات جبهه‌ی ملی آزاده‌گان، متاسفانه پس از شهادت مولانا مهدی نوعی پراکنده‌گی و مایوسیت در میان رزم‌آوران و سنگرداران بلخاب به وجود آمده است. برای اطمینان خاطر مردم رنج‌دیده‌ی بلخاب خاطرنشان می‌سازیم که کمیته‌ی نظامی جبهه‌ی ملی آزاده‌گان با رزمنده‌گان بلخابی که می‌خواهند تا آخرین سنگر در برابر طالبان وحشی بجنگند، تماس و مشوره‌های مهمی دارد و به زودی جبهه‌ی بلخاب را از پراکنده‌گی بیرون خواهد آورد. جبهه ملی آزاده‌گان متعهد به حمایت مالی و جانی از سنگرداران شجاع و عدالت‌طلب بلخاب است و با تجدید تعهد و حمایت از مردم آزاده‌ و سنگرداران دلاور بلخاب، یاد این شهید مظلوم را گرامی می‌دارد. مبارزه‌ی ما تا پیروزی رستاخیز فراگیر عدالت و آزادی ادامه خواهد داشت.
یادآوری می کنیم، که پس از یورش گروه طالبان بر بلخاب و کشتن بیش از پنجاه نفر افراد ملکی، فرمانده مهدی در کوه های پیرامون این ولسوالی بود و یک هفته پیش وزارت دفاع گروه طالبان ادعا کرد، که فرمانده مهدی را در هرات کشته است.
نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала