اردوغان: زلنسکی از نزدیکان خود می ترسد

© AP Photo / Ukrainian Presidential Press Office Президент Украины Владимир Зеленский
Президент Украины Владимир Зеленский - اسپوتنیک افغانستان  , 1920, 22.08.2022
عضو شوید
اردوغان اعلام کرد که زلنسکی از بابت نزدیکان فریبکار در حلقه او قرار دارند، خیلی تشویش دارد.
به گزارش اسپوتنیک، رجب طیب اردوغان، رئیس جمهور ترکیه گفت که ولودیمیر زلنسکی، رئیس جمهور اوکراین، نگران حضور افرادی در اطرافیانش است که می توانند او را فریب دهند.
رهبر ترکیه در 22 اگوست در جریان برداشت انگور در ولایت مانیسا در این باره صحبت کرد. در این مراسم، یکی از دهقانان از وضعیت زلنسکی پرسید.
اردوغان: از تصمیم ترامپ در مورد ونزوئلا شوکه شده ام - اسپوتنیک افغانستان  , 1920, 18.08.2022
عملیات ویژه روسیه در اوکراین
اردوغان به زلنسکی پیشنهاد دیدار با پوتین را میدهد
تلویزیون اولوسال به نقل از اردوغان گفت که زلنسکی نگران هست، خیلی نگران هست. کسانی هستند که تقلب می کنند، همه می‌گویند "ما می‌دهیم، می‌دهیم"، اما در واقع چیزی نمی‌دهند.
شبکه دولتی TRT Haber ترکیه پیش از این گزارش داد که اردوغان قصد دارد در مورد مذاکرات زلنسکی با ولادیمیر پوتین، رئیس جمهور روسیه گفتگو کند. وضعیت اوکراین و کریدور غلات نیز مورد بحث قرار خواهد گرفت.
در 19 آگوست گزارش شد که رئیس جمهور ترکیه در جریان مذاکرات در لووف به همکار خود ولادیمیر زلنسکی پیشنهاد داد تا با ولادیمیر پوتین، رهبر روسیه در خاک ترکیه دیدار کند. به نوبه خود، رئیس جمهور اوکراین در آستانه اعلام کرد که مذاکره با مسکو تنها پس از خروج نیروهای روسی از سرزمین های که آنها را اشغال کرده اند امکان پذیر است.
همزمان، CNN Türk در 18 اگوست گزارش داد که ظاهراً روسیه شرایط را برای سازماندهی دیدار احتمالی پوتین و زلنسکی نرم کرده است. به گفته وی، رهبران فدراسیون روسیه و اوکراین اکنون می توانند مذاکرات را بدون تهیه اولیه نقشه راه آغاز کنند.
نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала