رسانه: پوتین آمریکا را به روش خود آنها شکست می‎‌دهد

© Sputnik / Grigory Sysoev /  مراجعه به بانک تصاویر پوتین
پوتین  - اسپوتنیک افغانستان  , 1920, 22.08.2022
عضو شوید
یک نشریه‌ی آمریکایی در گزارشی نوشت: ولادیمیر پوتین، رئیس جمهور روسیه، ایالات متحده را با استفاده از روش خود آمریکا شکست خواهد داد.
به گزارش اسپوتنیک، رامون مارکس روزنامه نگار، در مقاله‌ی برای روزنامه The National Interest می نویسد که ایالات متحده بدون توجه به نتیجه درگیری در اوکراین شکست خواهد خورد.
این مقاله می گوید: "صرف نظر از اینکه درگیری اوکراین چگونه به پایان می رسد، ایالات متحده با ضرر استراتژیک مواجه خواهد شد. روسیه روابط نزدیک تری با چین و سایر کشورهای قاره اوراسیا از جمله هند، ایران، عربستان سعودی و کشورهای حاشیه خلیج فارس برقرار خواهد کرد."
به عقیده نویسنده، همانطور که ریچارد نیکسون، رئیس جمهور پیشین و هنری کیسینجر، وزیر امور خارجه سابق ایالات متحده، کارت چین را برای منزوی کردن اتحاد جماهیر شوروی در طول جنگ سرد بازی کردند، ولادیمیر پوتین، رئیس جمهور روسیه و شی جین پینگ، رهبر چین، در تلاش برای مهار رهبری جهانی واشنگتن، کارت های خود را بازی خواهند کرد.
مارک خاطرنشان می‌کند که در سال‌های آینده، پکن و مسکو سرمایه‌گذاری هنگفتی را برای توسعه مسیرهای حمل و نقل نفت و گاز بین دو کشور انجام خواهند داد که به روسیه اجازه می‌دهد تا به تامین‌کننده اصلی سوخت‌های فسیلی به چین تبدیل شود. نویسنده می نویسد، این امربه پکن کمک می کند تا وابستگی خود را به منابع خاورمیانه، که از نقاط دریایی آسیب پذیر - مانند تنگه مالاکا می گذرد، کاهش دهد.
این روزنامه نگار یادآور شد: "روسیه همچنین تجارت انرژی خود را به طور قابل توجهی با هند گسترش داده است. افزایش فروش سوخت های فسیلی روسیه به این کشور تلاش های ایالات متحده، استرالیا و جاپان برای نزدیک شدن به دهلی را با شکست مواجه می‌سازد.
نویسنده معتقد است که یکی دیگر از مشکلات ایالات متحده، تأثیر تحریم‌های ضدروسی بود، زیرا محدودیت‌های بخش انرژی از همه نخست به خود اروپا ضربه وارد کرد و باعث تورم و اختلالی جدی در تامین انرژی شد که اکنون بروکسل تلاش می‌کند به نحوی با پیامدهای اقتصادی آن کنار بیاید.
مارکس در پاین مقاله نتیجه می گیرد که ایالات متحده دیگر تنها قدرت مسلط در جهان نیست.
گفتنی است در 24 فبروری، ولادیمیر پوتین، رئیس جمهور روسیه، در یک سخنرانی تلویزیونی، آغاز عملیات نظامی ویژه برای دفاع از جمهوری های دونباس را که در اوایل همان هفته رسماً به رسمیت شناخته شده بود، اعلام کرد.
از آن زمان کشورهای غربی فشار تحریم‌ها بر روسیه را افزایش داده‌اند و تعدادی از بانک‌ های روسیه را تحریم کرده و تعدادی از مقامات ارشد روسیه را در لیست سیاه قرار داده‌اند و دارایی‌ های آنها را در خارج از کشور مسدود کرده‌اند.
مسکو به صراحت اعلام کرده است که هیچ طرح اشغالگری ندارد و هدف این عملیات حفاظت از غیرنظامیان دونباس در برابر نسل کشی و غیر نظامی کردن و نازی زدایی در اوکراین است.
نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала