قیمت گاز در اروپا رکورد زد

© Depositphotos.com / 63ru78Вентиль на газопроводе
Вентиль на газопроводе - اسپوتنیک افغانستان  , 1920, 22.08.2022
عضو شوید
موج گرما در تابستان سال جاری و احتمال کمبود گاز طبیعی در زمستان، قیمت گاز در اروپا را روزبه‌روز بالاتر می‌برد. شاخص قیمت گاز در این قاره به یک رکورد جدید رسیده است
به گزارش اسپوتنیک، داده های بازار صرافی ICE لندن حاکی است که قیمت گاز در بازار اروپا برای اولین بار از ابتدای ماه مارچ امسال از مرز سه هزار دالر در هر هزار متر مکعب عبور کرد.
در افتتاحیه بازار معاملات برای سپتامبر (بر اساس شاخص بزرگترین هاب اروپا - TTF ) به 2800 دالر جهش کرد، و تا ساعت 11:07 به وقت مسکو با قیمت 2921 دالر معامله شد و 12 دقیقه بعد به 3022.4 دالر رسید که در مقایسه با قیمت قبلی 19 درصد افزایش را نشان می‌دهد.
شرکت گازپروم اخیرا اعلام کرد روسیه در پایان ماه جاری میلادی (آگست) عرضه گاز به اروپا از طریق خط لوله "نورد استریم - 1" را به علت تعمیرات برنامه‌ریزی‌شده به مدت سه روز متوقف خواهد کرد.
بالا رفتن تقاضا برای برق در بحبوحه اوج گرما و کاهش عرضه گاز روسیه باعث افزایش بیشتر قیمت گاز شده است. درحالی که اتحادیه اروپا به‌دنبال پر کردن ذخایر گازی خود قبل‌از آغاز فصل زمستان است صنایع این قاره تولید خود را متوقف کرده‌اند و خانواده‌ها مجبورند قیمت‌های بالایی برای برق و گرمایش پرداخت کنند.
اتحادیه اروپا مسکو را به استفاده از "انرژی به عنوان سلاح" متهم می‌کند، اما روسیه این اتهام را رد می‌کند و استدلال می‌کند که تحریم‌های اروپا عامل اصلی کاهش صادرات و عرضه گاز روسیه است.
گفتنی است در 24 فبروری، ولادیمیر پوتین، رئیس جمهور روسیه، در یک سخنرانی تلویزیونی، آغاز عملیات نظامی ویژه برای دفاع از جمهوری های دونباس را که در اوایل همان هفته رسماً به رسمیت شناخته شده بود، اعلام کرد.
از آن زمان کشورهای غربی فشار تحریم‌ها بر روسیه را افزایش داده‌اند و تعدادی از بانک‌ های روسیه را تحریم کرده و تعدادی از مقامات ارشد روسیه را در لیست سیاه قرار داده‌اند و دارایی‌ های آنها را در خارج از کشور مسدود کرده‌اند.
نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала