انگلیس‌: حضور ما در افغانستان افغانستان، نتیجه ای جز خسارت نداشت

© AP Photo / Manish SwarupBritish Army officers from Operational Mentoring Liaison Training (OMLT) company train Afghan National Army or ANA, soldiers in firearms, near Camp Bastion, southern Afghanistan, Tuesday, Jan. 16, 2007
British Army officers from Operational Mentoring Liaison Training (OMLT) company train Afghan National Army or ANA, soldiers in firearms, near Camp Bastion, southern Afghanistan, Tuesday, Jan. 16, 2007 - اسپوتنیک افغانستان  , 1920, 22.08.2022
عضو شوید
مردم انگلیس می گویند همراهی کشورشان با آمریکا در اشغال افغانستان، نتیجه ای جز خسارت نداشته است.
به گزارش اسپوتنیک، هم زمان با یکساله شدن خروج نظامیان انگلیسی از افغانستان، مردم انگلیس می‌گویند همراهی کشورشان با آمریکا در جنگ افغانستان، نتیجه ای جز خسارت نداشته است.
این جنگ به استناد گزارش منابع غربی از جمله دانشگاه براون 176 هزار کشته بر جای گذاشت که بیش از 46 هزار نفرشان غیر نظامی از جمله زنان و کودکان بودند.
گفتنی است مردم افغانستان از سال 1218 شمسی تا سال 1290 که استقلال خود را در زمان پادشاهی "غازی امان الله خان" بدست آورد سه جنگ خونین با انگلیس ها را پشت سر گذاشت وشکست خورد و سرانجام در سال 1290 انگلیس مجبور به امضای معاهده استقلال افغانستان شد.
غازی امان الله خان پادشاه وقت افغانستان از نظامیان انگلیس خواسته بود بدون درگیری افغانستان را ترک کنند و استقلال کشور را به رسمیت بشناسند- اما انگلیس این خواسته شاه افغانستان را نپذیرفت و امان الله خان با ارتش و نیروهای مردمی توانست انگلیسی ها را از این کشور بیرون کند.
بار دیگر نیز انگلیس در جنگ افغانستان با آمریکا همراهی کرد که بعد از بیست سال حضور نظامی سرانجام مجبور شد این کشور را ترک کند.
نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала