تحلیلگر: بایدن مقصر وضعیت فعلی در افغانستان است

© AP Photo / Susan Walshتحلیلگر آمریکایی: بایدن مقصر وضعیت فعلی افغانستان است
تحلیلگر آمریکایی: بایدن مقصر وضعیت فعلی افغانستان است - اسپوتنیک افغانستان  , 1920, 22.08.2022
عضو شوید
یک تحلیلگر آمریکایی در مقاله‌ی نوشت: خود محوری رئیس جمهور بایدن در سیاست خارجی برای ایالات متحده به یک فاجعه "هیولایی" مبدل شد.
به گزارش اسپوتنیک، جک مک فرین، تحلیگر آمریکایی در مقاله ای برای American Thinker بیان داشت: تمایل جو بایدن رئیس جمهور ایالات متحده برای اقدام یکجانبه بدون توجه به رهبران کنگره، کارشناسان نظامی و اطلاعاتی خطری برای آمریکا است و در حال حاضر به یک فاجعه وحشتناک سیاست خارجی تبدیل شده است.
وی، وضعیت در افغانستان را به عنوان نمونه برشمرد و خاطرنشان کرد که سقوط حکومت افغانستان پس از خروج سریع نیروهای آمریکایی از این کشور در سال گذشته لطمه بزرگی به منافع استراتژیک آمریکا و اعتبار بین المللی این کشور وارد کرد. نویسنده معتقد است که رئیس جمهور فعلی در این امر مقصر است.
در ادامه این مقاله آمده است: "اقدامات بایدن در افغانستان شاید فاجعه آمیزترین فاجعه سیاست خارجی پس از تلاش نافرجام رئیس جمهور کارتر برای نجات او در جریان بحران گروگانگیری در ایران بود. من نمی دانم که او در مدت باقیمانده خود به عنوان رئیس جمهور چقدر آسیب دیگری بر کشور وارد خواهد کرد و من می ترسم که آسیب های احتمالی به مراتب بیشتر از انتظار باشد."
مک‌فرین تصریح کرد که بایدن، علی‌رغم توصیه‌هایی که به او در مورد چگونگی توسعه وضعیت ارائه شده بود، تنها به تنهایی عمل کرد.
وی می‌گوید با وجود این همه رهبر آمریکا در حال حاضر نیز ترجیح می دهد به تنهایی اقدام کند.
نویسنده نوشت: "اگر تصور کنید در صورت به دست آوردن کنترل کنگره توسط حزب جمهوری‌خواه در انتخابات میان‌دوره‌ای، او احتمالاً حتی مستقل‌تر می‌شود، تمایل رئیس‌جمهور کنونی ما برای در دست گرفتن امور به دست خود، حتی نگران‌کننده‌تر است".
گفتنی است بسیاری از آمریکایی ها به وقوع جنگ داخلی در این کشور عقیده دارند و آن را خون بارترین نبرد در تاریخ آمریکا می دانند و این جنگ بسیار متفاوت تر از جنگ بین گروه های تروریستی در آمریکای لاتین و آفریقا و یا فروپاشی یوگسلاوی خواهد بود.
نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала