بایدن رکورد مرخصی در کاخ سفید را شکست

© AP Photo / Adam Schultz/The White House بایدن رکورد مرخصی در کاخ سفید را شکست
بایدن رکورد مرخصی در کاخ سفید را شکست - اسپوتنیک افغانستان  , 1920, 23.08.2022
عضو شوید
رئیس‌جمهوری ایالات متحده دو هفته اخیر را در تعطیلات سپری کرد که اعتراض مخالفانش را در پی داشت.
به گزارش اسپوتنیک، کمیته ملی جمهوری خواهان آمریکا تخمین زده اند که جو بایدن، رئیس جمهور این کشور 228 روز در دوران تصدی خود مرخصی گرفته است.
این کمیته ملی توییتر اعلام کرد: "امروز نود و سومین روز استراحت بایدن در سال جاری است. بایدن از زمان تصدی ریاست جمهوری، 228 روز را در تعطیلات گذرانده است."
نیویورک پست با تکیه بر آماری غیررسمی نوشت که بایدن 79 ساله در طول 19 ماه ریاست جمهوری خود نسبت به سه رئیس‌جمهوری پیش از خود، زمان بیشتری را خارج از کاخ سفید گذرانده است.
او 150 روز را در اقامتگاه خود در دلاور سپری کرده است. به گفته این نشریه، دونالد ترامپ، رئیس جمهور سابق ایالات متحده، در این مدت 132 روز، باراک اوباما رهبر قبلی - 38 روز، و جورج دبلیو بوش، که دولت قبل از او را رهبری می کرد، 100 روز در تعطیلات گذراندند.
بر این اساس، جو بایدن تا به امروز رکورددار مرخصی در دولت آمریکا است. به گزارش نیویورک‌پست، کمیته ملی جمهوری‌خواهان آخر این هفته، از بایدن به دلیل گذراندن تعطیلاتی طولانی‌مدت در زمانی که مردم آمریکا در بحبوحه بالاترین نرخ تورم در 40 سال اخیر، برای پرداخت قبوض خود با مشکل مواجه‌اند، انتقاد کرد.
کمیته ملی جمهوری‌خواهان با بیان اینکه بایدن باید وقت‌گذرانی از ساحلی به ساحل دیگر را متوقف کند و به بحران‌های آمریکا بپردازد، گفت: "جو بایدن چقدر می‌تواند خارج از دسترس باشد؟ او تقریبا تمام ماه آگست را در تعطیلات گذراند؛ در حالی که آمریکایی‌ها به دلیل تورم تاریخی، قیمت بالای بنزین و رکود اقتصادی مجبورند سفر تابستانی خود را لغو کنند."
جمهوری‌خواهان همچنین خاطرنشان کردند که بایدن در اولین سالگرد اشغال مجدد افغانستان از سوی طالبان در 15 آگست هم غایب بود
نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала