تخلیه اجباری خانه‌های مسیر سرای شمالی تا کوتل خیرخانه از سوی شهرداری طالبان

© K. Bezhanشهر کابل
شهر کابل - اسپوتنیک افغانستان  , 1920, 24.08.2022
عضو شوید
شهرداری کابل برای باشندگان ناحیه هفدهم از منطقه سرای شمالی تا کوتل خیرخانه کم از کم ده روز مهلت داده است تا خانه‌های شان را تخلیه کنند.
به گزارش اسپوتنیک به نقل از طلوع‌نیوز، مسوولان شهرداری کابل می‌گویند که مردم در این منطقه در زمین‌های دولتی خانه ساخته اند و امکان دارد که این خانه‌ها ویران شوند و ‌ساخت جاده کابل-شمال به پایان برسد.
نعمت الله بارکزی، سخنگوی شهرداری کابل، گفت: "قانون واضح است. اگر یک خانۀ خام هم باشد، واضح است، مساحت اش واضح است. اگر منزل پخته و یا کانکریتی هم باشد، معلوم است. حق کسی تلف نمی‌شود. بر بنیاد قانون، ما محاسبه می‌کنیم که اندازۀ خانه چقدر است و از کدام مواد استفاده شده است."
از سویی هم، شماری از باشندگان محل می‌گویند که آنان در وضعیت بد اقتصادی قرار دارند و هیچ جایی برای بود و باش ندارند.
کوتل آستانه کلان ولسوالی آبشار ولایت پنجشیر - اسپوتنیک افغانستان  , 1920, 24.08.2022
کوچ اجباری ده ها خانواده در پنجشیر از سوی طالبان
ملاخان بیست سال است که در ناحیه هفدهم شهر کابل زندگی می‌کند. او می‌گوید با حقوقی که از سوی وزارت شهدا و معلولان به دست می‌آورد به دشواری بخش‌هایی از خانه‌اش را ساخته است.
ملاخان گفت: "در این روز مردم نان نمیافند که نان بخورند نان خوردن‌اش را پیدا کند کار نیست بار نیست زندگی نیست. این زند‌گی که اکنون سرپناه ما است اگر این را بگیرد می‌گویند نان غریب را نگیر، جان‌اش را بگیر."
صاحبان این خانه‌ها می‌گویند که آنان با مشکلات اقتصادی روبه‌رو استند و توانایی خرید خانه را ندارند.
یک باشنده ناحیه هفدهم شهر کابل، می‌گوید: "خودم هم بیکار استم، بچه‌هایم هم بیکار استند، اگر می‌گویند که من خارج شوم، من در سرک خانۀ خود را کوچ بتم."
پیش از این شهرداری کابل ده‌ها خانه را در چهارراهی قمبر نیز ویران کرده است.
نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала