حیف و میل درآمد 9 ماه آمریت گردشگران بامیان از سوی طالبان

© دفتر رسانه ای بامیان درهای بامیان به روی گردشگران پس از سه ماه باز شد
درهای بامیان به روی گردشگران پس از سه ماه باز شد - اسپوتنیک افغانستان  , 1920, 24.08.2022
عضو شوید
منابعی در بامیان می‌گویند که طالبان در این ولایت درآمد آمریت گردشگران ریاست اطلاعات و فرهنگ از فروش تکت را حیف‌ومیل کرده‌اند.
به گزارش اسپوتنیک، منابع معتبر محلی روز چهارشنبه، 2 سنبله، به روزنامه 8صبح می‌گویند که مولوی سیف‌الرحمان محمدی، رئیس اطلاعات و فرهنگ طالبان در بامیان، از ماه سنبله 1400 تا ماه ثور 1401 درآمد حاصل از فروش تکت برای گردشگران ساحات تاریخی بودا و شهر غلغله را حیف‌ومیل کرده است.
به گفته منابع، طی حدود 9 ماه هیچ‌ گونه نظم و مدیریتی در بخش درآمد آمریت گردشگران بامیان وجود نداشته است.
حد اوسط درآمد فروش تکت برای گردشگران در ساحات تاریخی بامیان، حدود 50 هزار افغانی در ماه است.
یک منبع که نخواست از او نام برده شود می‌گوید: "برخی از جنگ‌جویان طالبان از نزد گردشگران 50 تا 200 افغانی پول نقد می‌گرفتند و سپس به آنان اجازه می‌دادند که از ساحه بودا دیدن کنند".
بامیان - اسپوتنیک افغانستان  , 1920, 07.08.2022
۵۰۰ هزار افغانی یک صراف در بامیان از سوی جنگجویان طالبان دزدی شد
به گفته منبع، در سه روز عید فطر نیز تکت ورود گردشگران به ساحات بودا و شهر غلغله از سوی رئیس اطلاعات و فرهنگ طالبان کپی‌برداری و به گردشگران فروخته شده که پول حاصل از آن نیز به جیب شخص رئیس رفته است.
بربنیاد معلومات این منبع، رئیس اطلاعات و فرهنگ بامیان هشت نفر از نزدیکانش شامل برادرزن، بچه‌های کاکا، ماما، خاله و هم‌روستایی‌اش را در بست‌های کلیدی این اداره به‌عنوان کارمند گماشته است.
این در حالی‌ است که مقام‌های طالبان در بامیان بارها در سخنرانی‌های‌شان تأکید کرده‌اند که هیچ‌ گونه فسادی در اداره‌های این ولایت وجود ندارد.
نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала