شویگو: عملیات ویژه در اوکراین طبق برنامه پیش می رود و همه اهداف محقق خواهند شد

© Sputnik / Ministry of Defence of the Russian Federation /  مراجعه به بانک تصاویر سرگئی شویگ، وزیر دفاع روسیه
سرگئی شویگ، وزیر دفاع روسیه  - اسپوتنیک افغانستان  , 1920, 24.08.2022
عضو شوید
وزیر دفاع روسیه می‌گویدعملیات نظامی ویژه در اوکراین طبق برنامه در حال انجام است، همه اهداف محقق خواهند شد
سرگئی شویگو، وزیر دفاع روسیه اظهار داشت، کاهش سرعت پیشروی روسیه در عملیات نظامی ویژه در اوکراین تصمیمی آگاهانه و به قصد با هدف به حداقل رساندن تلفات غیرنظامی است.

شویگو در نشست وزرای دفاع سازمان همکاری شانگهای گفت: "در جریان عملیات ویژه، ما به شدت استانداردهای حقوق بشری را رعایت می کنیم. حملات با سلاح های بسیار دقیق در تأسیسات زیرساخت نظامی نیروهای مسلح اوکراین - پست های فرماندهی، فرودگاه ها، انبارها، مناطق مستحکم شده، زیرساخت های نظامی-صنعتی انجام می شود. در عین حال، همه اقدامات برای جلوگیری از تلفات غیرنظامیان انجام می شود که البته این امر سرعت حمله را کاهش می دهد، اما ما آگاهانه و به قصد این کار را انجام می دهیم".

به گفته وی، ارتش روسیه "کار سیستماتیک را در مناطق آزاد شده برای ایجاد یک زندگی مسالمت آمیز سازماندهی کرد."

وزیر دفاع روسیه همچنین افزود، عملیات نظامی ویژه در اوکراین طبق برنامه در حال انجام است و همه اهداف آن محقق خواهند شد.
گفتنی است در 24 فبروری، ولادیمیر پوتین، رئیس جمهور روسیه، در یک سخنرانی تلویزیونی، آغاز عملیات نظامی ویژه برای دفاع از جمهوری های دونباس را که در اوایل همان هفته رسماً به رسمیت شناخته شده بود، اعلام کرد.
از آن زمان کشورهای غربی فشار تحریم‌ها بر روسیه را افزایش داده‌اند و تعدادی از بانک‌ های روسیه را تحریم کرده و تعدادی از مقامات ارشد روسیه را در لیست سیاه قرار داده‌اند و دارایی‌ های آنها را در خارج از کشور مسدود کرده‌اند.
مسکو به صراحت اعلام کرده است که هیچ طرح اشغالگری ندارد و هدف این عملیات حفاظت از غیرنظامیان دونباس در برابر نسل کشی و غیر نظامی کردن و نازی زدایی در اوکراین است.
نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала