نخوردن صبحانه احتمال بروز مشکلات روانی اجتماعی را در کودکان افزایش می‌دهد

© Depositphotos.com / LiSa_16Здоровый плотный завтрак
Здоровый плотный завтрак - اسپوتنیک افغانستان  , 1920, 24.08.2022
عضو شوید
نتایج مطالعه جدیدی نشان می‌دهد کودکان و نوجوانانی که صبحانه‌های و مقوی در منزل می‌خورند، از سلامت روانی اجتماعی بالاتری برخوردارند.
به گزارش اسپوتنیک به نقل از دیجیاتو، محققان اسپانیایی در تحقیق جدیدی می‌گویند اینکه کودکان و نوجوانان برای صبحانه با چه مواد غذایی تغذیه می‌شوند و صبحانه را کجا می‌خورند، حائز اهمیت است و می‌تواند روی سلامت روان آنها تاثیرگذار باشد.
نتایج مطالعه جدیدی نشان می‌دهد کودکان و نوجوانانی که صبحانه‌های مقوی در خانه می‌خورند، از سلامت روانی اجتماعی بالاتری برخوردارند. تاکنون تحقیقات مختلفی در مورد نقش صبحانه در سلامت کودکان انجام شده و اکنون محققان این موضوع را از نظر سلامت روانی و اجتماعی مورد توجه قرار داده‌اند و به نتایج جالبی دست پیدا کرده‌اند.
Женщина с чашкой кофе и завтраком на столе - اسپوتنیک افغانستان  , 1920, 19.06.2022
دانشمندان روش جدیدی برای طولانی کردن عمر انسان عرضه کردند
نتایج تحقیق نشان می‌دهد که خوردن قهوه، شیر، چای، شکلات، کاکائو، ماست، نان، نان تست، غلات و شیرینی باعث می‌شوند کودکان و نوجوانات با مشکلات رفتاری کمتری درگیر شوند. در کمال تعجب، مصرف تخم مرغ، پنیر و ژامبون احتمال بروز مشکلات رفتاری را افزایش می‌دهد.
نتیجه این تحقیق در نشری Frontiers in Nutrition منتشر شده است. در این مطالعه 3772 فرد ساکن در اسپانیا و در رده سنی بین 4 تا 14 سال شرکت کردند.
نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала