یورش راکتی بر 2 پایگاه امریکا در سوریه

© AP Photo / Hussein Mallaپایگاه امریکا در سوریه – خار چشم روسیه و ایران است
پایگاه امریکا در سوریه – خار چشم روسیه و ایران است - اسپوتنیک افغانستان  , 1920, 24.08.2022
عضو شوید
رسانه‌ها گزارش دادند، که دو پایگاه ارتش ایالات متحده امریکا در شرق سوریه هدف یورش راکتی قرار گرفته است.
به گزارش اسپوتنیک، یک منبع از نیروهای امنیتی عراق گفت، که پایگاه امریکا در سوریه در نزدیکی مرز با عراق هدف شلیک راکت قرار گرفته است.
کانال تلگرامی "صابرین نیوز" هم شامگاه امروز (چهارشنبه)، خبر داد که پایگاه امریکا در میدان نفتی "العمر" واقع در شرق سوریه هدف حمله قرار گرفته است.
Дым над Кобани в Сирии после авианалета ВВС США - اسپوتنیک افغانستان  , 1920, 24.08.2022
هدف یورش های امریکا در سوریه، انبارهای موشک و پهپاد بود
صابرین نیوز گزارش داد، که صدای شدید چند انفجار، پایگاه امریکا در میدان نفتی العمر واقع در خط مرزی سوریه و عراق را به لرزه در آورده است.
این منبع خبری لحظاتی بعد اضافه کرد که پایگاه ارتش آمریکا در میدان العمر با 5 راکت هدف حمله قرار گرفته است.
برخی منابع می‌گویند، که همزمان با این حمله، پایگاه ارتش آمریکا در میدان گازی "کونیکو" نیز هدف حمله راکتی قرار گرفته است.
رسانه‌های سوری خبر دادند، که همزمان با حمله راکتی به پایگاه آمریکا، پرنده‌های نظامی ائتلاف آمریکایی در آسمان به پرواز در آمدند.
لحظاتی پس از انتشار این گزارش، شبکه "الاخباریه" سوریه نیز به نقل از منابع محلی نوشت که صدای شدید چند انفجار در پایگاه آمریکا در میدان نفتی العمر به گوش رسیده است.
رسانه‌ها تا لحظه انتشار خبر درباره خسارات مالی وارده و تلفات جانی احتمالی جزئیاتی منتشر نکرده‌اند.
یادآوری می کنیم، که امریکا در سال‌های گذشته به بهانه مقابله با تروریسم و داعش از شبه‌نظامیان جدایی‌طلب حمایت کرده و مناطق نفت‌خیز سوریه را تحت اشغال خود درآورده است. "دونالد ترامپ" رئیس جمهور سابق ‌آمریکا پیشتر به صراحت گفته بود که حضور نظامیان آمریکا در سوریه به خاطر چاه‌های نفت است.
امریکا افزون بر نفت و گازوئیل به طور هفتگی مقادیر زیادی از غلات سوریه را برای مصارف نظامیان خود به کشورهای مجاور قاچاق می‌کند.
نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала