کارشناس برجسته غربی: اقدام تازه بایدن باعث نزدیکی سعودی با روسیه شده است

© AP Photo / Susan WalshПрезидент США Джо Байден
Президент США Джо Байден - اسپوتنیک افغانستان  , 1920, 26.08.2022
عضو شوید
ابرهارت گفت: این تلاش های بایدن برای دستیابی به اهداف سیاسی خود از طریق عادی سازی روابط با تهران بود که باعث اظهارات اخیر ریاض در مورد کاهش استخراج تولید طلای سیاه شده است.
به گزارش اسپوتنیک، دن ابرهارت، مدیر کل شرکت حفاری "Canary " به نشریه فوربس نگاشته است که امتناع عربستان سعودی از همراهی با درخواست های جو بایدن، رئیس جمهور آمریکا برای افزایش تولید نفت، نشان دهنده نزدیکی ریاض به مسکو نسبت به واشنگتن است.
همان گونه این متخصص تاکید کرد که رهبر امریکا بارها و بارها ناموافقانه تلاش کرد تا از متحد خود در بازارها هیدروکربن حمایت کند.
در نوشته او آمده است: "برکسی پنهان نیست که بایدن می خواهد تا انتخابات میان دوره ای در ماه نوامبر قیمت نفت را کاهش یابد، رئیس جمهور بارها از عربستان سعودی درخواست کاهش قیمت و افزایش عرضه نفت کرده بود، حتی آخرین مورد در در اوسط ماه جون، دیدار او از ریاض. رهبران عربستان سعودی به درخواست های بایدن توجه نکردند".
نفت - اسپوتنیک افغانستان  , 1920, 01.08.2022
اولین قرارداد شراکت طالبان با یک شرکت چینایی در حوزه نفت امضا شد
این کارشناس همچنان خاطر نشان می دهد که ریاض از تلاش های واشنگتن برای بستن توافق هسته ای با ایران ناراضی است، پس از این رقیب های سعودی می توانند اقتصاد خود را بهبود بخشند و امکان فروختن نفت به دست آورند.
ابرهارت گفت: این تلاش های بایدن برای دستیابی به اهداف سیاسی خود از طریق عادی سازی روابط با تهران بود که باعث اظهارات اخیر ریاض در مورد کاهش استخراج تولید طلای سیاه شده است.
او در خصوص وضعیت ژئوپلیتیکی همچنان تاکید دارد: "این همچنین تأیید می کند که عربستان سعودی همچنان در صحنه جهانی به روسیه نزدیک تر است تا به ایالات متحده".
این در حالی‌ست که شاهزاده عبدالعزیز بن سلمان، وزیر انرژی عربستان سعودی، چندی پیش در مصاحبه ای با بلومبرگ گفته بود که اوپک پلاس به زودی کار بر روی یک توافقنامه جدید نفتی پس از سال 2022 آغاز خواهد کرد.
نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала