Стадион Зенит-Арена в Санкт-Петербург - اسپوتنیک افغانستان  , 1920
ورزش
تازه های ورزش افغانستان و جهان

غم‌انگیزترین انتقال تاریخ فوتبال؛ دادگاه داوری ورزش، حُکم فیفا را تایید کرد

© Sputnik / Виталий Тимкив /  مراجعه به بانک تصاویر امیلیانو سالا
امیلیانو سالا - اسپوتنیک افغانستان  , 1920, 26.08.2022
عضو شوید
دادگاه داوری ورزش، حکم نهایی خودش در مورد قضیه انتقال امیلیانو سالای فقید را اعلام و کاردیف را مجبور به پرداخت 6 میلیون یورو به نانت کرد.
به گزارش اسپوتنیک، سه سال قبل و به تاریخ 21 جنوری، امیلیانو سالا بازیکن آرجانتینی، پس از توافق نانت و کاردیف بر سر انتقال این بازیکن، از فرانسه به سمت ولز در پرواز بود که هواپیمای حامل او و دیوید ایبوتسون پیلوت، در نزدیکی مفقود و بعدها جسد این بازیکن پیدا شد.
پس از مرگ سالا، باشگاه کاردیف به دلیل این که سالا برای قرارداد حاضر نشده و برای این به میدان نرفته، از پرداخت قسط اول رقم انتقال مهاجم فقید آرجانتینی خودداری کرد و پرونده به فیفا ارجاع داده شد.
فیفا باشگاه کاردیف را به به پرداخت 6 میلیون یورو به نانت محکوم کرد اما باشگاه ولزی این تصمیم را نپذیرفت و به دادگاه داوری ورزش، درخواست تجدید نظر دارد.
دادگاه داوری ورزش، پس از سه سال جلسه نهایی خودش در این مورد را در ماه مارچ برگزار و پس از تحقیقات همه جانبه، امروز حکم نهایی را صادر و فیصله فیفا را تایید کرد.
طبق یافته‌های دادگاه داوری ورزش، توافق اولیه انتقال قبل از مرگ بازیکن انجام شده است، به این معنی که ادعای نانت برای اولین قسط از هزینه انتقال معتبر است و کاردیف باید مبلغ مورد نظر را بپردازد.
دادگاه داوری ورزش همچنان حکم کرده که مطابق طرزالعمل فیفا، سایر اقساط از مبلغ کل 17 میلیونی باید در زمان معین از سوی کاردیف پرداخت شود.
رای دادگاه 78 صفحه‌ای در حال حاضر مشمول بررسی محرمانه بودن است. با توجه به نتیجه چنین بررسی، رای داوری ممکن است در تاریخ بعدی در وب سایت CAS منتشر شود.
نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала