ناکامی مذاکرات در پاکستان؛ ارتش به تحریک طالبان آن‌کشور هشدار داد

© @https://twitter.com Qamar Javed Bajw
Qamar Javed Bajw - اسپوتنیک افغانستان  , 1920, 27.08.2022
عضو شوید
در پی عدم موفقیت مذاکرات، رییس ستاد ارتش پاکستان به تحریک طالبان این کشور هشدار داده که موضع ارتش در برابر آنان سخت‌تر خواهد شد و دولت اقدام نظامی را روی دست خواهد گرفت.
به گزارش اسپوتنیک، رسانه‌های پاکستانی روز جمعه، 26 آگست، گزارش داده‌اند که جنرال قمر جاوید باجوا، رییس ستاد ارتش پاکستان، گفته است که ارتش این کشور در حال بررسی مواضع سخت‌تری در برابر تحریک طالبان پاکستان یا تی‌تی‌پی است.
بر اساس گزارش رسانه‌های داخلی پاکستان، فرمانده ارتش پاکستان در کنفرانس فرماندهان قول اردوی 250، که یک برنامه ماهانه در ستاد کل این کشور است، گفته است که "تشکیلات برای حفظ آمادگی عملیاتی و تلاش برای مقابله با تروریزم به ویژه در خیبر پختونخوا و بلوچستان باید ادامه یابد."

دولت پاکستان و تحریک طالبان‌ این کشور هم‌اکنون در یک‌ آتش‌بس سه ماهه که با میانجی‌گری طالبان افغانستان به دست آمده، به سر می‌برند.
رییس ستاد کل ارتش پاکستان، گفت‌وگوها با تی‌تی‌پی را ناموفق دانسته و‌ بر گزینه نظامی و‌ سرکوب تأکید کرده است.
پاکستان ماه گذشته برای ادامه مذاکرات با تی‌تی‌پی و مجاب این گروه به صلح و آتش‌بس، هیأتی از علمای پرنفوذ این کشور را به افغانستان فرستاد.
پیش از این، مفتی نور ولی محسود، رهبر تحریک طالبان پاکستان اعلام کرده بود که اگر گفت‌وگوهای این تحریک با دولت پاکستان شکست بخورد، به حملات علیه نیروهای امنیتی این کشور ادامه خواهند داد.
این در حالی است که مذاکرات میان دولت پاکستان و تحریک طالبان این کشور با میانجی‌گیری سراج‌الدین حقانی سرپرست وزارت داخله حکومت طالبان در کابل آغاز شد و گفته می‌شود هم اکنون نیز جریان دارد.

رهبر تحریک طالبان پاکستان می‌گوید که خواست اصلی آن‌ها لغو ادغام مناطق قبایلی تحت اداره فدرال با منطقه خیبر پختونخوا است. حکومت پاکستان این دو منطقه را در سال 2008، با هم ادغام کرد.

تحریک طالبان پاکستان در پایان سال 2007 توسط بیت‌الله محسود در وزیرستان جنوبی بنیان گذاشته شد.
نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала