طالبان با سفر دختران دانشجو به خارج مخالفت کردند

© @https://twitter.comبازگشایی مکاتب در افغانستان بدون حضور دختران؛ یونیسف واکنش نشان داد
بازگشایی مکاتب در افغانستان بدون حضور دختران؛ یونیسف واکنش نشان داد - اسپوتنیک افغانستان  , 1920, 27.08.2022
عضو شوید
طالبان به ده‌ها دختر دانشجوی افغان که به گفته آنها همراه مرد نداشتند، اجازه سوار شدن به هواپیما و سفر به قطر را نداد.
به گزارش اسپوتنیک، این خبر ابتدا عصر پنج‌شنبه در رسانه‌های محلی منتشر شد و بعد میدل ایست آی به نقل از منابع خود در کابل و قطر آن را تایید کرد. وزیر خارجه طالبان فعلا به درخواست برای اظهارنظر پاسخی نداده است.
میدل ایست آی به اطلاعاتی از جمله یک بلیت اینترنتی، ویزای قطر برای یک دانشجوی دختر افغان که بنیاد قطر حامی مالی آن بود و مکاتبات کتبی و ایمیلی معاون دانشگاه آمریکایی در افغانستان که این دانشجوها در آنجا مشغول به تحصیل هستند، دست یافته است.
این اطلاعات نشان می‌دهد که هیچ مشکلی در اسناد مورد نیاز این دانشجویان برای سفر وجود نداشته است. همچنین ویدیوهایی که به دست میدل ایست آی رسیده نشان می‌دهد که دختران جوان در فرودگاه بین‌المللی حامد کرزای در کابل معلق مانده‌اند.
یکی از دختران که از ترس سرکوب نخواست نامش فاش شود، گفت ۱۲۰ دانشجو صبح پنج‌شنبه وارد فرودگاه شدند و از تمام پنج بازرسی فرودگاه گذشتند و حتی مهر خروج هم در پاسپورتشان ثبت شد اما در نهایت به این دختران اجازه سوار شدن به هواییمای خطوط هوایی آریانا افغانستان داده نشد.
این دختر ۱۷ ساله افزود: بعد ناگهان طالبان ما را جلوی پله‌های هواپیما متوقف کرد و نگذاشت سوار شویم. آنها برای بیش از چهار ساعت ما را در ترمینال نگه داشتند. به ما توهین کرده و ما را تحقیر کردند و حتی از ما فیلم و عکس گرفتند. روز پنج‌شنبه طالبان در مجموع ۶۲ دانشجوی دختر را به خانه فرستاد. من هم چمدان‌هایم را گرفتم و به خانه آمدم. واقعا روز سخت و بسیار ناامید کننده‌ای برای من بود.
با این حال دانشگاه آمریکایی در افغانستان نیز در این رابطه اظهارنظر نکرده است.
نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала