وزارت دفاع روسیه: وضعیت پرتوها در نیروگاه هسته ای زاپوریژیا عادی است

© Sputnik /  مراجعه به بانک تصاویر Охладительные бассейновые установки на Запорожской АЭС в Энергодаре
Охладительные бассейновые установки на Запорожской АЭС в Энергодаре - اسپوتنیک افغانستان  , 1920, 27.08.2022
عضو شوید
وزارت دفاع روسیه در بحبوحه گزارش‌هایی مبنی بر حمله ارتش اوکراین به این تأسیسات اطمینان داد، که وضعیت پرتوها در نیروگاه هسته ای زاپوریژیا در محدوده طبیعی است.
به گزارش اسپوتنیک، وزارت دفاع روسیه اعلام کرد، که وضعیت پرتوها در نیروگاه هسته ای زاپوریژیا عادی است.
این وزارتخانه در بیانیه ای اعلام کرد: نظارت بر وضعیت فنی نیروگاه هسته ای و اطمینان از کارکرد آن از سوی کارمندان فنی منظم انجام می شود.
Охладительные бассейновые установки на Запорожской АЭС в Энергодаре - اسپوتنیک افغانستان  , 1920, 24.08.2022
پخش نگاره های از گلوله باران اوکراینی ها بر نیروگاه هسته ای زاپوریژیا از سوی روسیه در سازمان ملل
پیش از این مشخص شد، که در نتیجه گلوله باری نیروهای مسلح اوکراین، چهار گلوله به سقف یکی از ساختمان های ویژه نیروگاه هسته ای زاپوریژیا که در آن سوخت هسته ای امریکا ذخیره می شود، اصابت کرد.
در بیانیه ای وزارت دفاع روسیه آمده است: "در مجموع 17 گلوله شلیک شد که چهار گلوله آن به سقف ساختمان ویژه شماره 1 اصابت کرد، جایی که 168 مجموعه با سوخت هسته ای وستینگهاوس امریکایی ذخیره شده است. ده مهمات دیگر در فاصله 30 متری انبار خشک سوخت هسته ای مصرف شده و سه گلوله در محوطه ساختمان ویژه شماره 2 که واحد ذخیره سازی سوخت هسته ای تازه شرکت TVEL و انبار زباله های رادیواکتیو جامد در آن قرار دارد منفجر شد.
در 26 اگوست، ولدیمیر روگوف، یکی از اعضای شورای اصلی اداره نظامی-غیرنظامی منطقه زاپوریژیا اعلام کرد، که ارتش اوکراین ده حمله را علیه تأسیسات ذخیره سازی زباله های هسته ای در نیروگاه هسته ای زاپوریژیا انجام داده است. به گفته وی، هیچ تخریبی در انبار وجود ندارد.
پیش از این، امانوئل مکرون، رئیس جمهور فرانسه، در دیدار با رافائل گروسی، مدیر کل آژانس بین المللی انرژی اتمی، تعهد خود را مبنی بر اعزام هر چه سریعتر ماموریت کارشناسی آژانس به نیروگاه اتمی زاپوروژیه اعلام کرد.
نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала