بورل: طالبان افغانستان را به انزوای بین‌المللی کشانده‌اند

© AP Photo / Pool / Francois LenoirВерховный представитель Евросоюза по внешней политике и политике безопасности Жозеп Боррель на пресс-конференции в Брюсселе
Верховный представитель Евросоюза по внешней политике и политике безопасности Жозеп Боррель на пресс-конференции в Брюсселе - اسپوتنیک افغانستان  , 1920, 28.08.2022
عضو شوید
جوزپ بورل، مسوول سیاست خارجی اتحادیه اروپا در مقالۀ نگاشته است که طالبان افغانستان را به انزوای بین‌المللی برده و "قابل درک است که هیچ کشوری، حتا پاکستان و قطر، حکومت این گروه را به رسمیت نشناخته است".
به گزارش اسپوتنیک نقل از آماج نیوز، آقای بورل با اشاره به سیاست‌های سخت‌گیرانه طالبان در یک‌سال پسین افزوده است طالبان در یک سال گذشته هیچ نشانه‌ای از میانه‌روی نشان نداده‌اند و برخلاف وعده خود دختران و زنان را از آموزش و کار محروم کرده‌اند.
به گفته‌ی او این شهروندان افغانستان است که بهای سنگین این انزوا بین‌المللی را می‌پردازند.
مسوول سیاست خارجی اتحادیه اروپا اضافه کرده است که مداخلات بیرونی نمی‌تواند یک راه‌حل سیاسی و دولت مشروع در چنین کشورهایی ایجاد کند و فقط نیروهای محلی می‌توانند این کار را انجام دهند.
در این مقاله او با اشاره به حضور دو دهه امریکا در افغانستان گفته است بیست سال حضور نیروهای بین‌المللی و مصرف بیش از یک تریلیون دالر نتوانست یک حکومت پایدار در افغانستان ایجاد کند.
واکنش اتحادیه اروپا به برنامه ایران برای غنی سازی ۶۰ درصدی اورانیوم - اسپوتنیک افغانستان  , 1920, 29.03.2022
اتحادیه اروپا: هیچ دلیل مذهبی نمی‌تواند رفتار طالبان درباره بستن مکاتب دخترانه را توجیه کند
او می‌گوید که حضور جامعه بین‌المللی و نیروهای خارجی در افغانستان تنها در عرصه مبارزه با تروریسم و کنار زدن حکومت اول طالبان که به القاعده پناه داده بود، موفق بود. نام‌برده افزود که این نیروها در عرصه ملت‌سازی با ناکامی مواجه شدند.
مسوول سیاست خارجی اتحادیه اروپا در حالی پروسه ملت‌سازی در افغانستان را ناکام می‌داند که به تازه‌گی جنرال فرانک مک‌نزی، فرمانده پیشین ستاد مرکزی امریکا نیز گفت که امریکا با مُدل شکست‌خورده غربی دست به ملت‌سازی در افغانستان زد که به گفته او، "کار نادرست" بود.
نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала