متقی: در حکومت ما هیچ فردی به دلیل های سیاسی مهاجر نشده است

© َAbdul Qahar Balkhi twitter متقی: در حکومت ما هیچ فردی به دلیل های سیاسی مهاجر نشده است
متقی: در حکومت ما هیچ فردی به دلیل های سیاسی مهاجر نشده است - اسپوتنیک افغانستان  , 1920, 28.08.2022
عضو شوید
سرپرست وزارت امور خارجه گروه طالبان در حالی سخن از مهاجرت کردن افغانستانی ها به دلایل سیاسی را رد می کند، که این گروه در جریان یک سال حکومت شان همه ای مخالفان سیاسی شان را یا کشته یا زندانی و یا شکنجه کرده اند و بسیاری از آنان این کشور را در زمان رژیم این گروه ترک کرده اند.
به گزارش اسپوتنیک، با چیرگی گروه طالبان بر افغانستان موج بزرگی از مهاجرت باشندگان این کشور به کشورهای همسایه و دیگر کشورهای جهان آغاز شد، که در میان مهاجران جدید از این کشور، استادان، خبرنگاران، سیاستمداران، نظامیان، و بسیاری از مردم ملکی بود، که اینان از ترس گروه طالبان به دلیل های گوناگون سیاسی و غیرسیاسی مانند: کشتن، شکنجه و زندانی کردن این کشور را ترک کردند و بسیاری هم از بیکاری، گرسنگی از این کشور بیرون شدند.
اکنون سرپرست وزارت خارجه گروه طالبان ادعا می کند، که در رژیم این گروه هیچکسی به دلیل سیاسی این کشور را ترک نکرده است.
حدود صد نفر مهاجر درپیوند به ارتباط با طالبان تحت تعقیب پولیس امریکا هستند - اسپوتنیک افغانستان  , 1920, 04.09.2021
حدود صد نفر مهاجر درپیوند به ارتباط با طالبان تحت تعقیب پولیس امریکا هستند
وزارت امور خارجه‌ طالبان امروز (یک‌شنبه، ۶ سنبله) با نشر خبرنامه‌ای گفته است، که مولوی امیرخان متقی سرپرست این وزارت گروه طالبان این اظهارات را در دیدار با یوگاچی دانیلز، معاون سازمان بین‌‎المللی مهاجرت (iom) در کابل مطرح کرد است.
او گفته است، که پس از روی‌کارآمدن طالبان هیچ خانواده‌ای در کشور به‌دلیل مخالفت با این گروه مجبور به کوچ و مهاجرت نشده است.
این در حالی است، که طالبان در اوایل حکومت خود ده‌ها خانواده را در برخی از ولایت‌ها از آن میان دایکندی کوچ داده و خانه های شان را آتش زدند.
کوچ اجباری تاکنون هم ادامه دارد و این گروه در روزهای پسین چندین خانواده را در پنجشیر کوچ داده است. در آخرین مورد، منابع در تخار می‌گویند، که طالبان به باشندگان دو روستا در ولسوالی خواجه بهاوالدین دستور تخلیه داده‌اند.
مهاجرت ده هزار مردم افغانستان به پاکستان  - اسپوتنیک افغانستان  , 1920, 18.06.2022
مهاجرت ده ها هزار مردم افغانستان به پاکستان
سرپرست وزارت امور خارجه در ادامه به معاون سازمان بین‌المللی مهاجرت گفته است، که در یک سال پسین هیچ‌گونه‌ آسیبی به نهادهای کمک‌رسان بین‌المللی در افغانستان وارد نشده است.
او افزوده است، که طالبان در این یک سال در مؤسسات کمک‌رسان مداخله "بی‌جا نکرده‌، بلکه تسهیلات فراهم کرده‌اند. این در حالی است که مسئولان محلی این گروه در برخی از ولایت‌ها متهم‌اند که کمک‌ها را به نزدیکان خود توزیع کرده‌اند.
متقی به معاون سازمان بین‌المللی مهاجرت اطمینان داده است، که طالبان با سازمان بین‌المللی مهاجرت همکاری کامل خواهند کرد.
در حالی، که این گروه موسسه های کمک رسان را نگذاشتن تا با آواره های بلخاب کمک کنند.
در خبرنامه وزارت خارجه‌ طالبان به نقل از معاون سازمان بین‌المللی مهاجرت آمده است، که او از همکاری این گروه سپاسگزاری کرده است.
دانیلز افزوده است؛ که کمک‌های سازمان بین‌المللی مهاجرت ادامه خواهد داشت.
یادآوری می کنیم، که چیرگی گروه طالبان در 15 اگوست بر افغانستان، تاکنون بیش از 5 میلیون شهروند این کشور به بیرون از افغانستان رفته اند.
نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала