- اسپوتنیک افغانستان  , 1920
عملیات ویژه روسیه در اوکراین
روسیه 24 فبروری عملیات ویژه خود را در اوکراین آغاز کرد. ولادیمیر پوتین رئیس جمهور روسیه، هدف این عملیات را "محافظت از افرادی عنوان کرد که در طول هشت سال گذشته توسط رژیم کی‌یف تحت شکنجه و جنایت قرار گرفته اند" .

برنامه تخلیه در صورت وقوع حادثه در نیروگاه هسته ای زاپروژیا

© Sputnik /  مراجعه به بانک تصاویر Охладительные бассейновые установки на Запорожской АЭС в Энергодаре
Охладительные бассейновые установки на Запорожской АЭС в Энергодаре - اسپوتنیک افغانستان  , 1920, 28.08.2022
عضو شوید
رئیس اداره منطقه ای یادآور شد که از 18 جون، نیروگاه هسته ای زاپروژیا تقریبا هر روز توسط نیروهای مسلح اوکراین گلوله باران می شود.
به گزارش اسپوتنیک، یوگنی بالیتسکی، رئیس منطقه زاپروژیا گفت، مقامات منطقه زاپروژیا برای هر گونه تحولی در نیروگاه هسته ای آماده اند، از جمله طرح تخلیه جمعیت در صورت لزوم، تهیه شده است.

بالیتسکی به اسپوتنیک گفت: "در حال حاضر نیروگاه زاپروژیا طبق روال به کار خود ادامه می دهد، سطح تشعشعات طبیعی است. اما، با علم به نیرنگ، بی پروایی و بی رحمی رژیم کی یف نسبت به افرادی که در لفاظی های عمومی آنها را شهروندان خود می نامد، ما برای هر گونه تحول و پیشرفت وضعیتی آماده شده ایم و بنابراین برنامه ای برای تخلیه جمعیت در صورتی که لازم شود، تهیه کردیم."

رئیس اداره منطقه ای یادآور شد که از 18 جون، نیروگاه هسته ای زاپروژیا تقریبا هر روز توسط نیروهای مسلح اوکراین گلوله باران می شود. گلوله باران از قلمرو تحت کنترل اوکراین، از ساحل راست دنیپر - از شهرک های مارگانت و نیکوپول انجام می شود. و اکنون گلوله باران تقریباً روزانه ادامه دارد.
Охладительные бассейновые установки на Запорожской АЭС в Энергодаре - اسپوتنیک افغانستان  , 1920, 24.08.2022
پخش نگاره های از گلوله باران اوکراینی ها بر نیروگاه هسته ای زاپوریژیا از سوی روسیه در سازمان ملل

وی افزود: "سیستم های پشتیبانی کمکی ایستگاه و همچنین تاسیسات پشتیبانی حیاتی انرژیگودر آسیب دیده اند. در جریان گلوله باران منطقه نیروگاه حرارتی دو غیرنظامی کشته شدند."
قابل ذکر است که از زمان آغاز عملیات ویژه، نیروهای اوکراینی چندین بار تلاش کرده اند تا به نیروگاه هسته ای حمله کنند.
جنرال میخائیل میزینتسف، رئیس مرکز ملی کنترل دفاعی روسیه 12 جون گفت که ستیزه جویان اوکراینی حملاتی را در نزدیکی نیروگاه هسته ای زاپوریژیا انجام داده اند، اقدامات تحریک آمیزی که توسط کنترل کنندگان غربی کی یف سازماندهی شده بود و میلیون ها اوکراینی را به خطر انداخت.
نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала