طالبان تحقیقات خود در مورد ادعای کشته‌شدن الظواهری در کابل را نهایی می‌کند

© Photo / MFA Afghanistanوزارت امور خارجه
وزارت امور خارجه - اسپوتنیک افغانستان  , 1920, 28.08.2022
عضو شوید
وزارت خارجه طالبان می‌گوید که به زودی تحقیقات در مورد ادعای امریکا مبنی بر حضور و کشته‌شدن رهبر القاعده در کابل را نهایی خواهد کرد.
به گزارش اسپوتنیک، عبدالقهار بلخی، سخنگوی وزارت خارجه طالبان در گفتگو با شبکه "سی‌بی‌اس" گفته است که رهبری طالبان از حضور ایمن‌ الظواهری در کابل آگاهی نداشت و امریکا باید قبل از حمله موضوع را با دولت جدید افغانستان شریک می‌کرد تا از طریق طالبان به این مشکل رسیدگی می‌شد.
بلخی افزوده است: "امارت اسلامی تحقیقات در مورد چگونگی حضور ظواهری در کابل را ادامه می‌دهد تا اطمینان حاصل شود ادعای که صورت گرفته مبتنی بر واقعیت است یا نه. امارت اسلامی به زودی تحقیقات در این مورد را نهایی خواهد کرد و ثابت خواهد شد که آیا ظواهری در کابل بوده است یا این که این تنها یک ادعا بوده است. امریکا مسوولیت دارد قبل از آنکه فردی را که فکر می‌کند تهدید برای امنیت این کشور است هدف قرار دهد، باید موضوع را با مقام‌ها و دولت آن کشور شریک کند تا دولت بر سر اقتدار به مشکل رسیدگی کند نه این که خود بدون اطلاع دادن به کشور وارد اقدام شود".
محمد یعقوب مجاهد، - اسپوتنیک افغانستان  , 1920, 28.08.2022
وزیر دفاع طالبان: کشته شدن رهبر القاعده در افغانستان یک ادعا از سوی امریکا بود
وی تأکید می‌کند که طالبان خواهان داشتن روابط خوب دوجانبه مبتنی بر منافع دو طرف با همه‌ای کشورها به‌شمول ایالات متحده است و دولت افغانستان هیچ کشور را در این خصوص در حاشیه نمی‌گذارد.
سخنگوی وزارت خارجه طالبان می‌گوید: "بسیاری از کشورهای منطقه با دولت افغانستان تعامل دارند و نحوه تعامل کشورها با افغانستان به تدریج بهبود می‌یابد و درآینده روابط سیاسی با کشورها توسعه‌ای بیشتر خواهد یافت. امارت اسلامی خواهان داشتن روابط نیک دوجانبه مبتنی بر منافع دو طرف با همه‌ای کشورها به شمول ایالات متحده است".
نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала