عبور دو کشتی جنگی امریکا از تنگه تایوان

© AP Photo / James Vazquez / U.S. NavyЭсминец ВМС США «Джон Маккейн»
Эсминец ВМС США «Джон Маккейн» - اسپوتنیک افغانستان  , 1920, 28.08.2022
عضو شوید
همانطور که مشخص شد که در این برنامه کشتی ها جنگی Chancellorsville и Antietam نیروهای دریایی امریکا حضور دارند.
به گزارش اسپوتنیک، رویترز به نقل از سه مقام امریکایی نگاشته است که دو کشتی جنگی این کشور برای اولین بار پس از تنش ها بین واشنگتن و پکن از تنگه تایوان عبور خواهند کرد.
در نوشته این نشریه آمده است: "دو کشتی نیروهای دریایی امریکا، در حال عبور از آب‌های بین‌المللی در تنگه تایوان هستند، این اولین عملیات پس تشدید تنش‌ها با چین در ارتباط با سفر نانسی پلوسی، رئیس مجلس نمایندگان امریکا به تایوان است".
همانطور که مشخص شد که در این برنامه کشتی ها جنگی Chancellorsville и Antietam نیروهای دریایی امریکا حضور دارند.
Делегация американских конгрессменов в аэропорту Тайбэя, Тайвань - اسپوتنیک افغانستان  , 1920, 26.08.2022
سناتور امریکایی می گوید سفر او به تایوان پیامی برای پکن است
قابل ذکر است که چین که تایوان را یکی از ولایت های خود می داند، با مشاهده حمایت امریکا از جدایی طلبی تایوان، سفر پلوسی را محکوم کرد و رزمایش های نظامی گسترده ای را آغاز کرد. سفر 2 تا 3 آگوست پلوسی به تایوان اولین سفر یک رئیس مجلس ایالات متحده به تایوان از سال 1997 بود که او را به بالاترین مقام امریکایی تبدیل کرد که در 25 سال گذشته از این جزیره دیدن کرده است.

نانسی پلوسی، رئیس مجلس نمایندگان امریکا شامگاه سه شنبه وارد فرودگاه تایپه شد، سفر او اولین سفر رئیس مجلس نمایندگان امریکا به تایوان از سال 1997 است.
شی جین پینگ، رئیس جمهور چین پیشتر هشدار داده بود که "بازی با آتش خطر سوختن را به دنبال دارد"؛ دولت ایالات متحده نیز در اینباره به پکن از پایبندی خود به سیاست "چین واحد" اطمینان داد، اما از اظهار نظر درباره این سفر خودداری کرد اظهار داشت که رئیس مجلس خود تصمیم گیرنده است.
نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала