هشدار برنامه جهانی غذا درباره قحطی در افغانستان

© Sputnik / Tariq Azimکودکان افغانستان باشندگان کمپ مهاجرین کابل
کودکان افغانستان باشندگان کمپ مهاجرین کابل - اسپوتنیک افغانستان  , 1920, 29.08.2022
عضو شوید
برنامه جهانی غذا برای افغانستان اعلام کرده است که وضعیت اقتصادی افغانستان در حال بدتر شدن است و ده‌ها میلیون تن در این کشور به کمک‌های غذایی نیاز دارند.
به گزارش اسپوتنیک، برنامه جهانی غذا اعلام کرده از زمان تسلط طالبان بر افغانستان، بحران انسانی با ابعاد باورنکردنی ، پیچیده‌تر و شدیدتر شده است. از دست دادن شغل، کمبود پول نقد و افزایش قیمت ها، طبقه جدیدی از گرسنگان را در افغانستان ایجاد نموده است و 22.8 میلیون افغان یا بیش از نیمی از جمعیت این کشور را با کمبود غذای کافی مواجه نموده است..
مری الن، رییس برنامه جهانی غذا برای افغانستان، روز گذشته (28 آگست) گفته است که این سازمان برای کمک و مقابله با گرسنه‌گی مردم در افغانستان به حمایت جهانی نیاز دارد.
آلن گفته است که برنامه جهانی غذا تا کنون به 20 میلیون تن در افغانستان کمک کرده است.
به گفته الن، شش میلیون تن در افعانستان در آستانه گرسنه‌گی هستند و نمی‌توانند یک بار در روز غذا بخورند.
وی همچنان افزوده است: "تمرکز این نهاد برای کمک به گرسنه‌گان است و برای کمک به آن‌ها تا پایان امسال به ۹۶۰میلیون دالر نیاز دارد."
آلن علاوه کرده است: "برخی منابع در دسترس است و 100 میلیون دالر برای کمک زمستانی به مناطق دورافتاده دریافت خواهیم کرد، اما هنوز کمبودهای زیادی داریم، کاری که ما انجام خواهیم داد این است که بخش هایی را که با گرسنه‌گی شدید مواجه هستند، در اولویت قرار دهیم، جایی که سوء تغذیه به یک معضل بزرگ تبدیل شده است."
الن گفته است: "امیدوارم منابع بیشتری به دست آوریم."
پیش از این سازمان ملل متحد هشدار داده بود که خط فقر در افغانستان تا نیمه سال 2022 حدود 98 درصد مردم این کشور را شامل می‌شود.
نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала