اظهارات لاوروف از تلاش غرب برای تأثیرگذاری بر موضع سایر کشورها در قبال روسیه

© Sputnik / Vladimir Gerdo  /  مراجعه به بانک تصاویر Министр иностранных дел РФ Сергей Лавров в Москве
Министр иностранных дел РФ Сергей Лавров в Москве - اسپوتنیک افغانستان  , 1920, 29.08.2022
عضو شوید
وزیر امور خارجه از تلاش غرب برای وادار کردن کشورهای دیگر به تغییر نگرش خود در قبال روسیه خبر داد.
به گزارش اسپوتنیک، سرگئی لاوروف، وزیر امور خارجه روسیه در یک مصاحبه‎ی تلویزیونی که برای یک فیلم مستندی که به جنبش غیرمتعهدها اختصاص داشت، از تلاش غرب برای تأثیرگذاری بر موضع سایر کشورها در قبال روسیه و وادار کردن آنها به تغییر نگرش خود نسبت به مسکو خبر داد.
به گفته لاوروف، ایالات متحده، انگلیس و اروپا بی شرمانه به باج خواهی متوسل می شوند تا کشورها را مجبور کنند نظر خود را در مورد روسیه تغییر دهند. وی توضیح داد: "این امر باید تغییر کند، زیرا اکثریت قریب به اتفاق این کشورها یا نگرش ما به بی‌توجهی طولانی‌مدت غرب از منافع مشروع امنیتی روسیه در حوزه امنیتی را موجه می‌دانند یا می‌خواهند موضعی بی‌طرف اتخاذ کنند".
در این مصاحبه که یکشنبه در وب‌سایت وزارت خارجه روسیه منتشر شد، لاوروف گفت: متأسفانه، شرکای غربی ما که افسار قدرت را به ایالات متحده واگذار کرده‌اند، به دنبال نادیده گرفتن فرآیندهای تاریخی عینی هستند که ممکن است شکل‌گیری جهان چندقطبی را آهسته کند، اما هرگز نمی‌تواند آن را متوقف کند.
وزیر امور خارجه روسیهخاطرنشان کرد: کشورهای غربی دیگر کشورها را مجبور می‌کنند که مسیر ضد روسی را دنبال کنند: رای دادن به قطعنامه‌هایی که روسیه را برخلاف واقعیت متهم می‌کنند، صادرات، واردات را محدود کنند، خطوط حمل و نقل را متوقف کنند. وی خاطرنشان کرد: برخی کشورها مجبور به دادن برخی امتیازات هستند، اما در عمل "هیچ یک از آنها به تحریم ها نمی پیوندند." در عین حال فشار بر این کشورها ادامه دارد.
لاوروف در این مصاحبه گفت، ظهور عصر جهان چندقطبی با وجود موانع غرب اجتناب ناپذیر است. به‌ویژه، ایالات متحده و بریتانیا، به گفته وی، تلاش می‌کنند تا بر خلاف فرآیندهای عینی تاریخی حرکت کنند.
وزیر تاکید کرد که این می تواند شکل گیری چندقطبی را کند کند، اما آن را متوقف نمی کند.
سرگئی لاوروف در این مصاحبه همچنین گفت که غرب آنچه را که زمانی دیپلماسی نامیده می‌شد، به سیاست تحریم تقلیل داده است.
گفتنی است در 24 فبروری، ولادیمیر پوتین، رئیس جمهور روسیه، در یک سخنرانی تلویزیونی، آغاز عملیات نظامی ویژه برای دفاع از جمهوری های دونباس را که در اوایل همان هفته رسماً به رسمیت شناخته شده بود، اعلام کرد.
از آن زمان کشورهای غربی فشار تحریم‌ها بر روسیه را افزایش داده‌اند و تعدادی از بانک‌ های روسیه را تحریم کرده و تعدادی از مقامات ارشد روسیه را در لیست سیاه قرار داده‌اند و دارایی‌ های آنها را در خارج از کشور مسدود کرده‌اند.
مسکو به صراحت اعلام کرده است که هیچ طرح اشغالگری ندارد و هدف این عملیات حفاظت از غیرنظامیان دونباس در برابر نسل کشی و غیر نظامی کردن و نازی زدایی در اوکراین است.
نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала