بازدید قریب الوقوع ماموران آژانس انرژی اتمی از نیروگاه هسته‌ی زاپاروژیا

© Sputnik /  مراجعه به بانک تصاویر نیروگاه هسته‌ی زاپاروژیا
نیروگاه هسته‌ی زاپاروژیا - اسپوتنیک افغانستان  , 1920, 29.08.2022
عضو شوید
وال استریت ژورنال در گزارشی نوشت: بازرسان آژانس انرژی اتمی از تاریخ 31 آگست تا3 سپتامبر از نیروگاه هسته ای زاپروژیا بازدید خواهند کرد.
به گزارش اسپوتنیک، روزنامه وال استریت ژورنال با استناد به یک سند داخلی دولت اوکراین می‌نویسد: " ماموران آژانس انرژی اتمی بازرسی ها از نیروگاه هسته ای زاپوریژیا رااز 31 آگست آغاز و تا 3 سپتامبر دوام خواهند داد."
این روزنامه با استناد به یک سند داخلی دولت اوکراین گفت: "بازرسی از روز چهارشنبه آغاز و تا شنبه ادامه خواهد داشت".
این در حالی است که پیش ازاین رافائل گروسی"، مدیر کل آژانس بین‌المللی انرژی اتمی اعلام کرد که هیئتی از این آژانس طی هفته جاری از نیروگاه هسته‌ای زاپوروژیا بازدید خواهد کرد.
گروسی در حساب کاربری خود در توئیتر نوشت: " این روز بالاخره فرا رسید. هیئت پشتیبانی و کمک وابسته به آژانس اکنون در راه نیروگاه هسته‌ای زاپوروژیاست. ما باید سلامت و امنیت بزرگترین تاسیسات هسته‌ای در اوکراین و اروپا را تضمین کنیم. من افتخار می‌کنم که رهبری این هیئت را که این هفته از نیروگاه بازدید می‌کند، به عهده دارم".
نیویورک تایمز نیز گزارش داد که هیئت آژانس انرژی اتمی شامل 14 نفر خواهد بود که بیشتر آنها چون گروسی از کشورهای بی‌طرف هستند. هیچ نماینده ای از ایالات متحده و بریتانیا در این هیئت حضور ندارد.
نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала