برنامه تازه برای نظامیان تخلیه شده؛ منبع: امریکا پیلوت های افغانستان را به اوکراین می‌فرستد

© Sputnik / Maksim Bogodvid /  مراجعه به بانک تصاویر هلیکوپتر می 17
هلیکوپتر می 17 - اسپوتنیک افغانستان  , 1920, 29.08.2022
عضو شوید
یک منبع نظامی- دیپلماتیک می گوید که پنتاگون در حال جذب پیلوت های افغان برای خدمت در کی‌یف است، آموزش آنان در ایالت کالیفرنیا آغاز شده است.
صحبت در مورد پیلوت های است که سال گذشته از افغانستان تخلیه شده بودند. او گفت: "پنتاگون شروع جذب و آموزش پیلوت های افغان که سال گذشته از کشور شان فرار کرده اند، کرده است، آموزش آنان حالا در کالیفرنیا آغاز می شود، و پس از برنامه است از طریق پولند به اوکراین فرستاده شوند".
این منبع تاکید دارد که این صحبت تنها در خصوص پیلوت های افغان نیست، بلکه سایر نظامیان این کشور و کسانی که در نیروهای ویژه خدمت داشته اند، نیز صدق می کند. به آنان نیز گفته است که برای این آموزش قرارداد امضا کنند.
حالا سوال اینجاست، که این انتظارات چقدر دقیق می تواند باشد؟، چند پیلوت افغان در آن اشتراک خواهند داشت و دلیل اشتراک آنان چیست؟
گل احمد اعظمی، نظامی و عضو پیشین مجلس سنا در صحبت با خبرگزاری اسپوتنیک افغانستان گفت که ایالات متحده امریکا و جامعه برای پایان بخشیدن جنگ اوکراین باید تلاش کنند، این اقدام تنها جنگ را دوام‌دار می‌سازد.
آقای اعظمی افزود:

اگر به واقعیت موضوع جذب پیلوت های افغان دقیق باشد، این بسیار خطرناک خواهد بود و این دخالت ایالات متحده امریکا را درگیری اوکراین نشان می دهد"

گل احمد اعظمی، نظامی و عضو پیشین مجلس سنا

 - اسپوتنیک افغانستان
گل احمد اعظمی
نظامی و عضو پیشین مجلس سنا
او افزود:

"من امیدوارم که امریکا و جامعه به هوش آمده، با روسیه و اوکراین این جنگ را تمام کنند".

گل احمد اعظمی، نظامی و عضو پیشین مجلس سنا

 - اسپوتنیک افغانستان
گل احمد اعظمی
نظامی و عضو پیشین مجلس سنا
یحیی چاوش، کارشناس و نظامی برجسته افغانستان به خبرگزاری اسپوتنیک افغانستان می گوید که امریکا از تمام امکانات علیه مخالفین همیشه جهان استفاده کرده است.
او گفت:

"مهم نیست که مخالفین، چه گروه باشد، چه سازمان ها و چه دولت ها، و حالا نیز موضوعی بسیار جدی و مهم پیش پای امریکا قرار دارد، موضوع است که خود آن را ایجا کرده است، این همان مشکلات است که خود او خلق کرده است، هم برای کشور های اروپایی و هم برای روسیه و اکراین".

یحیی چاوش - اسپوتنیک افغانستان
یحیی چاوش
نظامی و کارشناس سیاسی افغانستان
آقای چاوش در خصوص حضور نظامیان افغانستان در اوکراین تاکید دارد: آتش را امریکا در این کشور روشن کرده است و تلاش دارد برای شعله‌ور کردن آن از هر طریق که ممکن باشد،استفاده کند.
او افزود:

"ایالات متحده امریکا دید زمانی که پیلوت ها در اوکراین کشته شدن، دست به این اقدام زد، به آن پیلوت های که در اختیار دارد، و کسانی که در اختیار ندارد، تلاش دارد از شماری از کشور که در آن حضور دارند، جمع آوری کنند، تا آموزش بدهند و تربیت کنند با نوعیت طیارات که همین اکنون در اوکراین استفاده می شود، تا آنان را آماده بسازد و به جنگ اوکراین بفرستید، این کار همچنان برای امریکا ناممکن نیست. بخاطریکه امریکا برای هیچ معاهده ای بین المللی پابند نیست. امریکا کشوری است که هر کاری به نفع آن باشد، انجام می دهد".

یحیی چاوش - اسپوتنیک افغانستان
یحیی چاوش
نظامی و کارشناس سیاسی افغانستان
این نظامی افغانستان در خصوص افغان‌ها که در درگیری اوکراین حضور می‌یابند، تاکید کرد:

"آنان به اختیار خود نیستند، در اختیار امریکا استند، به عنوان مهاجر و در بدل شماری از امتیازات. آنان به عنوان برده در اختیار امریکا قرار دارند، این تنها مسئله افغان‌ها نیست، این مسئله برده ها و گروگان گیرهای ایالات متحده امریکا است و فرق نمی کند از کدام کشور باشند".

یحیی چاوش - اسپوتنیک افغانستان
یحیی چاوش
نظامی و کارشناس سیاسی افغانستان
قابل ذکر است که چندی پیش وزارت دفاع روسیه اعلام کرد، از 24 فبروی 2022، مزدوران بیش از 60 کشور جهان، از اروپا و امریکا ، آسیا، آفریقا و استرالیا وارد اوکراین شده اند.
گفتنی است، روسیه بامداد روز 24 قبروی با صدور فرمان پوتین عملیات ویژه نظامی خود را برای غیرنظامی کردن اوکراین آغاز کرد. رئیس جمهور روسیه هدف از این عملیات را "حمایت از افرادی که به مدت هشت سال مورد قلدری و نسل کشی رژیم کی یف قرار گرفته اند" توصیف کرد.

وزارت دفاع روسیه تاکید کرده است که نیروهای مسلح روسیه تنها زیرساخت های نظامی اوکراین را مورد هدف قرار می دهد و غیرنظامیان را هیچ خطری تهدید نمی کند.
نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала