واکنش تند پاکستان به اظهارات اخیر ملا یعقوب مجاهد

© @https://twitter.comوزارت امور خارجه پاکستان
وزارت امور خارجه پاکستان - اسپوتنیک افغانستان  , 1920, 29.08.2022
عضو شوید
وزارت خارجه پاکستان اظهارات ملایعقوب مبنی بر استفاده هواپیمای بی‌سرنشین آمریکا از حریم هوایی افغانستان برای کشتن الظواهری را رد کرده است.
به گزارش اسپوتنیک، وزارت خارجه پاکستان ادعای ملا یعقوب مجاهد، سرپرست وزارت دفاع طالبان، مبنی بر استفاده از حریم هوایی این کشور برای از بین بردن ایمن الظواهری رهبر القاعده انتقاد کرده است.
این وزارت شب گذشته یک‌شنبه (6 سنبله) با نشر اعلامیه‌ای گفته که اظهارات ملا یعقوب سرپرست وزارت دفاع حکومت سرپرست طالبان، بدون مدرک‌است.

در اعلامیه وزارت خارجه پاکستان آمده که "چنین ادعاهای گمانی بسیار تأسف‌آور و با هنجارهای رفتار دیپلماتیک مسوولانه در تضاد است."

اعلامیه افزوده که پاکستان به حاکمیت و تمامیت ارضی همه کشورها احترام دارد.

وزارت خارجه پاکستان گفته که این کشور تروریزم را در همه اشکال و مظاهر آن محکوم می‌کند و طالبان با اجرای تعهدات بین‌المللی افغانستان، اطمینان حاصل کنند که تروریزم از خاک این کشور علیه هیچ کشوری استفاده نمی‌کند.

این در حالی است که ملایعقوب مجاهد سرپرست وزارت دفاع حکومت سرپرست طالبان می‌گوید که هواپیماهای بدون سرنشین آمریکایی از پاکستان وارد فضای افغانستان می‌شوند.

سرپرست وزارت خارجه طالبان روز گذشته (یک‌شنبه 6 سنبله) هنگام ارائه کارکردهای یک ساله وزارت دفاع در برنامه حسابدهی دولت به ملت در مرکز رسانه‌های حکومت، از پاکستان خواست که اجازه ندهد، فضای افغانستان از طریق خاک این کشور نقض شود.

او تاکید کرد که "تا جای که معلومات داریم؛ پهپاد های آمریکایی از پاکستان حریم فضایی افغانستان را نقض می‌کنند؛ بناً ما از پاکستان می‌خواهیم که نگذارد از خاک آن کشور در مقابل و بر ضد کشور ما استفاده شود."

مجاهد افزوده که معلومات دقیق بخاطری در زمینه وجود ندارد که سیستم رادارافغانستان را نیروهای آمریکایی هنگام خروج کاملاً از بین برده‌اند.

به گفته او، هم اکنون نیز هواپیماهای بدون سرنشین در فضای افغانستان گشت زنی می‌کنند و این هواپیماها همه روزه از پاکستان وارد فضای افغانستان می‌شوند.

او تصریح کرده که حکومت سرپرست از طریق وزارت خارجه، در این مورد اعتراضات رسمی خود را هم با طرف آمریکایی در میان گذاشته؛ زیرا این یک تجاوز آشکار است.
نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала