نماینده فرانسه در سازمان ملل: گروه طالبان به پشتیبانی از تروریسم ادامه می‌دهد

© @https://twitter.comپرچم طالبان
پرچم طالبان - اسپوتنیک افغانستان  , 1920, 30.08.2022
عضو شوید
نماینده دایمی فرانسه در سازمان ملل گفت، که گروه طالبان همه ای پیمان هایش به جامعه جهانی را زیر پا کرده‌ است و به پشتیبانی از تروریسم همچنان ادامه می‌دهد.
به گزارش اسپوتنیک به نقل از هشت صبح، نیکولاس دیریوره، نماینده دایمی فرانسه در سازمان ملل، این سخنان را روز دوشنبه، ۷سنبله، در نشست شورای امنیت در مورد افغانستان، بیان کرده و افزوده که تصمیم‌های طالبان در یک سال گذشته افغانستان را به پرتگاه کشانده است.
تخار - اسپوتنیک افغانستان  , 1920, 30.08.2022
برخورد نژادی گروه طالبان با افراد دارای معلولیت در ولایت تخار
نماینده فرانسه در سازمان ملل قتل ایمن‌ الظواهری، رهبر القاعده در کابل را نمونه "خیانت طالبان به تعهداتش" عنوان کرده و افزوده است که طالبان همچنان به پناه دادن و حمایت از گروه‌های تروریستی به‌ویژه القاعده ادامه می‌دهند.
به گفته او، وضعیت انسانی در افغانستان رو به وخامت است و به‌ویژه زنان و دختران که از تمام حقوق‌شان محروم شده‌اند، "در کشور خود زندانی هستند."
او تاکید کرده است، که جامعه بین‌المللی با توجه به نقض گسترده و جدی حقوق بشری، "نمی‌تواند به طرف مقابل خود (طالبان) اعتماد کند" و کمک‌های توسعه‌ای ارایه دهد که طالبان را در نقض حقوق بشر تقویت کند.
او در دامه تاکید کرده است، که طالبان برای خروج از انزوا، باید حقوق همه، به‌ویژه زنان را رعایت کنند، یک دولت نماینده ایجاد و با گروه‌های تروریستی به‌گونه کامل و ملموس قطع رابطه کنند.
نماینده فرانسه افزوده است، که کشورش از سپتامبر سال گذشته تاکنون ۱۲۳ میلیون یورو به مردم نیازمند افغانستان کمک کرده و همچنان اتحادیه اروپا تاکنون ۳۳۵ میلیون یورو کمک شده است.
در نشست شورای امنیت سازمان ملل که روز گذشته درباره افغانستان برگزار شد، نمایندگان بیشتر کشورها بر رعایت حقوق بشر، مبارزه با تروریسم و ایجاد ساختار سیاسی فراگیر در افغانستان تأکید کردند.
یادآوری می کنیم، که گروه طالبان در جریان یک سال چیرگی شان بر افغانستان، بیش از سه هزار تن را کشته، زندانی و یا شکنجه کرده اند.
نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала