افشای اطلاعات محرمانه نیروهای هسته ای بریتانیا از سوی نیروی دریایی این کشور

© Photo / LA(phot) Mez Merrill/MOD / HMS Victorious in the Clyde estuaryПодводная лодка британских ВМС HMS Victorious класса Vanguard
Подводная лодка британских ВМС HMS Victorious класса Vanguard - اسپوتنیک افغانستان  , 1920, 30.08.2022
عضو شوید
نیروی دریایی بریتانیا از طریق اپلیکیشن استروا/ Strava اطلاعات محرمانه پایگاه فاسلین را فاش کرد.
به گزارش اسپوتنیک به نقل از تایمز، افسران نیروی دریایی سلطنتی بریتانیا به طور ناخواسته داده های طبقه بندی شده هسته ای را از طریق یک اپلیکیشن تناسب اندام محبوب منتشر کردند.
به گفته این نشریه، افسران پایگاه دریایی فاسلن/ Faslane از برنامه Strava استفاده کردند که 95 میلیون کاربر در سراسر جهان دارد و امکان اشتراک گذاری عمومی داده های دوش، دوچرخه سواری و شنا را فراهم می کند.
این روزنامه‌ با یادآوری اینکه نیروی بازدارنده هسته‌ای بریتانیا در پایگاه Faslane مستقر است که قادر به حمل هسته‌ای Trident است،
The flag of the United Kingdom of Great Britain and Northern Ireland, top, and the flag of England fly above a souvenir stand on Westminster Bridge following yesterday's EU referendum result, London, Saturday, June 25, 2016. Britain voted to leave the European Union after a bitterly divisive referendum campaign. - اسپوتنیک افغانستان  , 1920, 04.08.2016
از آرشیو دولتی بریتانیا اسنادی مربوط به همکاری هسته ای با اسرائیل گم شده است
این روزنامه خاطرنشان کرد: افسران پایگاه دریایی فاسلن احتمالاً به‌طور تصادفی نام، آدرس و زمان حضورشان در زیردریایی‌ها موشک های بالستیک را از طریق اپلیکیشن تناسب اندام محبوب Strava فاش کردند.
تایمز خاطرنشان می کند، که این اولین بار نیست که اپلیکیشن تناسب اندام مذکور در حوادثی از این دست نقش دارد. به ویژه، در سال 2018، ناگهان مشخص شد که عملکردی که محبوب ترین مسیرهای دویدن را نشان می دهد، موقعیت پایگاه های نظامی ایالات متحده در خاورمیانه را نشان می دهد.
پیش از این، خبرنگاران بی بی سی متوجه شدند، که گروهی از هکرها اسناد محرمانه نظامی ناتو را در اینترنت می فروشند. ادعا شد که مطالب ارسال شده در این شبکه حاوی اطلاعاتی در مورد سلاح ها و مانورهای جدید نیروهای اتحاد آتلانتیک شمالی در کشورهای بالتیک است.
نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала