برخورد نژادی گروه طالبان با افراد دارای معلولیت در ولایت تخار

© Sputnikتخار
تخار - اسپوتنیک افغانستان  , 1920, 30.08.2022
عضو شوید
منابع محلی از رفتار نژادی مسئولان ریاست کار و امور اجتماعی گروه طالبان در تخار با افراد دارای معلولیت خبر دادند.
به گزارش اسپوتنیک به نقل از هشت صبح، منابع روز سه‌شنبه، ۸ سنبله، با ارسالی مدرک هایی در اینباره می‌گویند، که گروه طالبان برای افراد دارای معلولیت از یک "قوم مشخص"، نسبت به اقوام دیگر، امتیاز و حقوق بیشتری می‌دهند.
بر پایه یکی از این مدرک ها، فردی به نام "شایسته‌گل" با آن‌که "معلول درجه یک" است، برایش مبلغ ۹۰ هزار افغانی که برابر با حقوق یک "معلول درجه سوم" است، پرداخت شده است.
حمله طالبان به چندین روستا در ولسوالی چاه‌آب تخار - اسپوتنیک افغانستان  , 1920, 28.08.2022
طالبان در ولایت تخار خواستار تخلیه دو روستا شده‌اند
به گفته این منابع، براساس طرزالعمل توزیع معاشات افراد دارای معلولیت، کسانی که سطح معلولیت‌ ابتدایی دارند، ۳۰ هزار افغانی، کسانی که دو عضو بدن‌شان معلولیت داشته باشد، ۵۰ هزار افغانی و کسانی که معلولیت کامل دارند، ۸۰ هزار افغانی در سال، حقوق دریافت می‌کنند.
شماری از افراد دارای معلولیت در ولایت تخار که نمی‌خواهند نام‌شان گرفته شود، مدعی‌اند که شمار زیادی مانند شایسته‌گل، به دلیل تعلق قومی‌شان، حقوق بیشتر از چیزی دریافت می‌کنند که در قانون درج شده است.
به گفته آنان، برعکس افراد دارای معلولیتی که از سایر اقوام هستند، به‌ خاطر رفتار تبعیض‌آمیز و تباری مسوولان طالبان در این ولایت، از حقوق‌شان محروم شده‌اند و مطابق به سطح معلولیتی که دارند، حقوق دریافت نمی‌کنند.
یادآوری می کنیم، که افغانستان یکی از کشورهایی است که به دلیل جنگ‌های طولانی، بیشترین افراد دارای معلولیت را در میان کشورهای جنگ‌زده دارد.
پیش از این نیز شکایت‌هایی از حق‌تلفی و بی‌توجهی نسبت به این قشر قابل توجه جامعه، گزارش شده است.
نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала