طالبان (31 آگست) روز خر‌وج آمریکا از افغانستان را جشن و رخصتی عمومی اعلام کردند

© AP Photo / Shekib Rahmani طالبان روز (31 آگست) خر‌وج آمریکا از افغانستان را رخصتی عمومی اعلام کردند
 طالبان روز (31 آگست) خر‌وج آمریکا از افغانستان را رخصتی عمومی اعلام کردند - اسپوتنیک افغانستان  , 1920, 30.08.2022
عضو شوید
ریاست الوزرای طالبان فردا، چهارشنبه، نهم سنبله، را به مناسبت خروج نیروهایآمریکایی از افغانستان رخصتی عمومی اعلام کرده است.
به گزارش اسپوتنیک، داره امور ریاست‌الوزرای طالبان طی مکتوبی گفته است که نهم سنبله برابر است با (31 آگست) روز خروج سربازان آمریکایی از افغانستان و بنابراین، براساس هدایت شفاهی رییس‌الوزرا، فردا در سراسر کشور رخصتی عمومی است.
در مکتوب آمده است که در ادارات دولتی تمام‌ ولایات از این روز رسماً تجلیل می‌شود.
در این مکتوب به وزارت کار و امور اجتماعی طالبان دستور داده شده است که روز چهارشنبه را به مناسبت خروج سربازان آمریکایی از افغانستان، رخصتی عمومی اعلام کند.
قرار است طالبان از نهم سنبله (31 آگست)رسماً تجلیل به عمل آورند.
طالبان 15 آگست، روز سقوط کابل، را نیز به‌گونه رسمی تجلیل کردند؛ اما گزارش‌ها از حضور‌ کمرنگ جناح‌های مختلف طالبان در تجلیل از این‌ روز به نشر رسید و‌ رسانه‌ها تنها هواداران جناح حقانی را نشان می‌دادند که در جاده‌ها رژه می‌رفتند.
اوایل ماه آگوست 2021 "طالبان" حملات خود علیه نیروهای دولتی افغانستان را افزایش داد. 15 آگوست سال گذشته نیروهای "طالبان" وارد کابل شدند و کنترل کاخ ریاست جمهوری را به دست گرفتند.
سپس گزارش شد اشرف غنی رئیس جمهور افغانستان کشور را ترک کرده است. بامداد 16 آگوست 2021 محمد نعیم سخنگوی دفتر سیاسی "طالبان" اعلام کرد که جنگ در افغانستان به پایان رسیده است و شکل حکومت آینده افغانستان به زودی مشخص خواهد شد. فردای آن روز اعلام کردند که جنگ تمام شده است.
در دو هفته آخر ماه آگست، از فرودگاه کابل که در آن هنگام تحت حفاظت نظامیان آمریکایی قرار داشت، اتباع کشورهای غربی و افغان‌هایی که با آنها همکاری می‌کردند، تخلیه شدند. در شب 31 آگست، آخرین سربازارتش آمریکا فرودگاه کابل را ترک کرد و به نزدیک به 20 سال حضور نظامی ایالات متحده در افغانستان پایان داد.
روز 7 سپتامبر سال "طالبان" فهرست اعضای دولت جدید افغانستان را اعلام کرد؛ ملا محمدحسن آخوند به عنوان سرپرست نخست‌وزیری و ملا عبدالغنی برادر و عبدالسلام حنفی به عنوان معاونان نخست وزیر انتخاب شدند.
نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала