روسیه: آمریکا از وضعیتی که در افغانستان ایجاد کرده پشیمان نیست

© @https://twitter.com با گذشت یک سال آمریکا خروج "شتاب زده" از افغانستان را بررسی می‌کند
با گذشت یک سال آمریکا خروج شتاب زده از افغانستان را بررسی می‌کند - اسپوتنیک افغانستان  , 1920, 30.08.2022
عضو شوید
معاون نماینده روسیه در سازمان ملل می‌گوید ایالات متحده آمریکا از وضعیتی که در افغانستان بوجود آورده ابراز پشیمانی ندارد.
به گزارش اسپوتنیک، دیمیتری پولیانسکی، معاون اول نماینده فدراسیون روسیه در سازمان ملل در بیاناتی در جمع خبرنگاران گفت: ایالات متحده از وضعیتی که افغانستان را به آن سوق داده است پشیمان نیست، آنها مانند راهزرهزنان عمل کردندن و دارایی های کشور را به جیب زده اند.
اوایل ماه آگوست 2021 "طالبان" حملات خود علیه نیروهای دولتی افغانستان را افزایش داد. 15 آگوست سال گذشته نیروهای "طالبان" وارد کابل شدند و کنترل کاخ ریاست جمهوری را به دست گرفتند.
سپس گزارش شد اشرف غنی رئیس جمهور افغانستان کشور را ترک کرده است. بامداد 16 آگوست 2021 محمد نعیم سخنگوی دفتر سیاسی "طالبان" اعلام کرد که جنگ در افغانستان به پایان رسیده است و شکل حکومت آینده افغانستان به زودی مشخص خواهد شد. فردای آن روز اعلام کردند که جنگ تمام شده است.
در دو هفته آخر ماه آگست، از فرودگاه کابل که در آن هنگام تحت حفاظت نظامیان آمریکایی قرار داشت، اتباع کشورهای غربی و افغان‌هایی که با آنها همکاری می‌کردند، تخلیه شدند. در شب 31 آگست، آخرین سرباز ارتش آمریکا فرودگاه کابل را ترک کرد و به نزدیک به 20 سال حضور نظامی ایالات متحده در افغانستان پایان داد.
روز 7 سپتامبر سال "طالبان" فهرست اعضای دولت جدید افغانستان را اعلام کرد؛ ملا محمدحسن آخوند به عنوان سرپرست نخست‌وزیری و ملا عبدالغنی برادر و عبدالسلام حنفی به عنوان معاونان نخست وزیر انتخاب شدند.
شورای امنیت سازمان ملل متحد روز دوشنبه (29 آگست) در سالگرد خروج ایالات متحده و متحدانش از افغانستان تشکیل جلسه داد.
معاون نماینده روسیه در سازمان ملل در ادامه افزود: "آنها (ایالات متحده آمریکا) حاضرند همه چیز را از یک سر بیمار به یک سر سالم منتقل، آنها ما را سرزنش می کنند که گویا به اندازه کافی پول نمی دهیم. تاکنون مشخص نیست که آنها تا چه حد در برابر افغان ها مقصر هستند وبه چه میزان پول لازم است تا شاید یک زمانی افغان ها آنها را ببخشند، در حال حاضر هیچ نشانه‌ی دیده نمی‌شود که پشیمانی آمریکا را بیان دارد.
به گفته وی، واشنگتن در چارچوب این سالگرد اعلام می کند که طالبان * انتظاراتی را که جامعه بین المللی از آنها داشت، برآورده نکردند.
پلیانسکی افزود، ما وچینی‌ها درک کاملاً واضحی داریم که وضعیت در طول سال فروکش کرده است، پول به اندازه کافی وجود ندارد و تلاش می‌شود این کشور منزوی شود، پولی که مصادره شده، یا به سادگی به سرقت رفته است، به آن بازگردانده نمی‌شود و این وضع مورد پذیرش ما نیست، بنابراین جلسه تشکیل شد.
وی گفت: "در جریان گفتگوها، ما به آمریکایی ها یادآورشدیم که وظیفه آنهاست تا دارایی های افغانستان را آزاد کنند. آمریکایی ها بارها خود را راهزنان کلاسیک نشان داده اند که به راحتی دارایی های دیگران را به جیب می زنند و سعی می کنند بودجه ای را برای پروژه های که به اعتقاد آنها برای افغان ها مفید است اختصاص دهند.
نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала