نخست‌وزیر آلمان خواستار سیستم دفاع هوایی یک‌پارچه برای اروپا شد

© Sputnik / Сергей Гунеев /  مراجعه به بانک تصاویر اولاف شولتز، نخست وزیر آلمان
اولاف شولتز، نخست وزیر آلمان - اسپوتنیک افغانستان  , 1920, 30.08.2022
عضو شوید
نخست‌وزیر آلمان، قصد دارد همراه با دیگر همسایه‌گان اروپایی این کشور، یک سیستم دفاع هوایی مشترک را در اتحادیه اروپا ایجاد کند.
به گزارش اسپوتنیک، به نقل از روزنامه "فرانکفورتر آلگماینه سایتونگ"، اولاف شولتز، نخست‌وزیر آلمان، اعلام کرد که می خواهد یک سیستم دفاع هوایی جدید را همراه با همسایگان اروپایی بسازد. این مقام آلمانی روز گذشته (دوشنبه 29 آگست) در سخنرانی خود در دانشگاه چارلز در پراگ گفت: چنین سیستمی یک دستاورد امنیتی برای کل اروپا خواهد بود.
شولتز همچنا ن افزده است که آلمان در سال‌های آینده برای تقویت سیستم دفاع هوایی این کشور، سرمایه‌گذاری بیشتری خواهد کرد و آن را به گونه‌ای خواهد ساخت که همسایگان اروپایی‌اش نیز بتوانند در آن مشارکت کنند.
شولتز از میان شرکای احتمالی آلمان به هالند، پولند، کشورهای بالتیک، اسلواکی، جمهوری چک و همچنان کشورهای اسکاندیناوی اشاره کرده است.
شولتز معتقد است که اروپا باید عقب‌مانده‌گی‌اش در مواردی مانند حفاظت در برابر تهدیدات هوا و فضا را از بین ببرد.
به گفته شولتز، در اروپا در زمینه دفاع در برابر تهدیدات هوا و فضا کارهای زیادی برای انجام دادن و جبران وجود دارد. تمامی قابلیت های جدید نیز باید در چارچوب ناتو قابل استفاده باشد. وی افزود: پول برای سرمایه‌گذاری‌ها در این زمینه می‌تواند از ظرف 100 میلیارد یورویی که قبلاً اعلام شده بود، به دست آید. شولتز می‌خواهد ارتش آلمان را در سال‌های آینده با این بودجه میلیاردی مدرن‌سازی و تقویت کند.
نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала