آخرین اظهارات گورباچف در مورد آمریکا و سلاح های هسته ای

© Sputnik / Eugene Odinokov /  مراجعه به بانک تصاویر Экс-президент СССР Михаил Горбачев
Экс-президент СССР Михаил Горбачев - اسپوتنیک افغانستان  , 1920, 31.08.2022
عضو شوید
رئیس‌جمهور سابق شوروی اخیراً درباره رویدادهای جاری صحبت نکرده است، اما آخرین اظهارنظر او تسلیت به خاطر مرگ شینزو آبه، نخست‌وزیر سابق جاپان بود.
به گزارش اسپوتنیک، میخائیل گورباچف رئیس‌ جمهور سابق شوروی، در سال 2021 درباره روابط روسیه و آمریکا صحبت کرد و برای گفتگوی سازنده ابراز امیدواری کرد.
گورباچف ​​در شامگاه 30 آگست در بیمارستان مرکزی بالینی پس از یک بیماری طولانی در سن 92 سالگی درگذشت. او از اکتبر 2021 به دلیل شیوع ویروس کرونا در بیمارستان قرنطینه شده است.
در مورد روابط با آمریکا
در پایان دسامبر 2021، گورباچف ​​در مورد مذاکرات امنیتی روسیه و آمریکا صحبت کرد. وی گفت که پس از فروپاشی اتحاد جماهیر شوروی، سر آمریکا از استکبار زده شده است، از این رو ایده گسترش ناتو و فراموش کردن ایده های امنیت جمعی است، اما هنوز برای بازگشت به آنها دیر نشده است.
گورباچف ​​در پاسخ به این سوال که آیا پس از فروپاشی اتحاد جماهیر شوروی می توان روابط با واشنگتن را به شیوه ای متفاوت و بدون ضربه زدن به حاکمیت ایجاد کرد، یادآور شد که فروپاشی اتحاد جماهیر شوروی روسیه را تضعیف کرد، با فروپاشی اقتصاد، هرج و مرج رخ داد. "در چنین شرایطی چگونه می توان روی روابط برابر با آمریکا و غرب حساب کرد؟"
Президент Казахстана Нурсултан Назарбаев и президент СССР Михаил Горбачев с женами, 1991 год - اسپوتنیک افغانستان  , 1920, 31.08.2022
میخائیل گورباچف کی‌بود؟
این سیاستمدار معتقد بود، اما هنوز برای بازگشت به ایده امنیت جمعی دیر نیست. "من نمی‌دانم که این اتفاق در حال حاضر، پس از مذاکرات بین روسای جمهور روسیه و ایالات متحده (ولادیمیر پوتین و جو بایدن) رخ می‌دهد یا خیر، اما برخی از روندها آغاز شده است. من از آن حمایت می کنم، امیدوارم نتیجه ای حاصل شود. همه کشورهای اروپایی احساس امنیت می کنند.
درباره دیدار پوتین با بایدن
علاوه بر این، گورباچف ​​در مورد دیدار روسای جمهور روسیه و ایالات متحده در ژنو ویلا لا گرانژ درجون 2021 صحبت کرد: راه سختی برای رسیدن به این دیدار بود و دوباره به یاد می‌آورم که چگونه به اولین ملاقات خود با رئیس جمهور ریگان رفتیم و در نهایت به یک بیانیه مشترک رسیدیم.
وی افزود: اکنون می بینم که روسای جمهور روسیه و ایالات متحده بار دیگر بر فرمول ما در مورد غیرقابل قبول بودن جنگ هسته ای تاکید کرده اند. به همان اندازه مهم است که رایزنی های جامع در مورد ثبات استراتژیک و سلاح های هسته ای بر این اساس آغاز شود. برای آنها آرزوی موفقیت می کنم.
سلاح های هسته ای
جایگاه مهمی به مذاکرات خلع سلاح هسته ای متقابل بین اتحاد جماهیر شوروی و ایالات متحده آمریکا و حل و فصل روابط شوروی و آمریکا داده شد. در 7-10 دسامبر 1987، نشست سران در واشنگتن (ایالات متحده آمریکا) بین میخائیل گورباچف، دبیر کل کمیته مرکزی حزب کمونیست چین و رونالد ریگان، رئیس جمهور ایالات متحده برگزار شد.
در 8 دسامبر 1987، رهبران دو کشور معاهده ای را برای حذف موشک های میان برد و کوتاه برد (پیمان INF) امضا کردند. بر اساس این سند که از اول ژوئن 1988 لازم الاجرا شد، طرفین متعهد شدند موشک های بالستیک زمینی و کروز با برد 500 تا 5500 کیلومتر را با تجهیزات هسته ای و غیرهسته ای طی سه سال منهدم کنند.
در نتیجه اجرای توافقنامه تا سال 1991، اتحاد جماهیر شوروی دو برابر ایالات متحده موشک (1846 در مقابل 846) را منهدم کرد.
نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала