ساخت نیروگاه هسته ای جدید از سوی انگلستان

© AFP 2023 / Fabrice Coffriniبحران روسیه - انگلستان: جاسوس یا کابوس
بحران روسیه - انگلستان: جاسوس یا کابوس - اسپوتنیک افغانستان  , 1920, 31.08.2022
عضو شوید
نخست‌وزیر انگلیس پیش از ترک این پست بودجه لازم را برای ساخت نیروگاه هسته‌ای جدید این کشور اختصاص خواهد داد.
به گزارش اسپوتنیک به نقل از فارس، بوریس جانسون، نخست‌وزیر انگلیس به احتمال زیاد هفته آینده از اختصاص بودجه برای ساخت یک نیروگاه هسته‌ای جدید خبر خواهد داد.
روزنامه ایندیپندنت نوشت: بوریس جانسون چند هفته پیش تصمیم خودش را برای پیشبرد ساخت نیروگاه هسته‌ای "سایزول C" در شهر "سافک" انگلستان گرفته بود.
گفته می‌شود این تصمیم در حالی اتخاذ شده که نزدیکان "لیز تراس"، گزینه احتمالی جانشینی جانسون ابراز نگرانی کرده‌اند که این تصمیم می‌تواند آزادی عمل تراس در این خصوص را محدود کند.
Подводная лодка британских ВМС HMS Victorious класса Vanguard - اسپوتنیک افغانستان  , 1920, 30.08.2022
افشای اطلاعات محرمانه نیروهای هسته ای بریتانیا از سوی نیروی دریایی این کشور
جانسون قرار است طی روزهای آینده در سخنرانی پایانی خود قبل از ترک دولت درباره بحران فعلی انرژی در انگلیس و ضرورت افزایش تولید برق سخنرانی کند. او امروز در سخنانی تصریح کرده که مسئله انرژی هسته ای یکی از مسائلی خواهد بود که او در آن سخنرانی به آن خواهد پرداخت.
جانسون در خصوص بحران مربوط به افزایش قیمت گاز و سوخت گفت: "مردم برای این موضوع اهمیت قائل هستند. آنها می‌خواهند مطمئن شوند که ما راهبردهای درازمدتی برای تأمین امنیت انرژی انگلیس داریم."
وی اضافه کرد: "و ما چنین راهبردهایی داریم. قصد داریم از انرژی هسته‌ای، استفاده بیشتری بکنیم- طی روزهای آینده در این مورد بیشتر خواهید شنید."
دفتر نخست‌وزیری جانسون به سوال روزنامه ایندیپندنت درباره میزان پیشرفت ساخت نیروگاه "سایزول C" پاسخ نداده و فقط گفته که مذاکرات در این خصوص ادامه دارند.
یک سخنگوی دیگر دفتر نخست‌وزیری انگلیس گفته که بیشتر از این نمی‌تواند اظهارنظر کند زیرا این موضوع "حساس" است، اما تصریح کرده که جانسون پیش از این حمایت خودش را از انرژی هسته‌ای برای کاهش اتکا به سوخت‌های فسیلی ابراز کرده است.
طبق گزارش روزنامه ایندیپندنت، مجوز دولت برای ساخت دو رآکتور هسته‌ای در نیروگاه سایزول نیاز به درآمدزایی بین ۲۰ تا ۳۰ میلیارد پوند خواهد داشت.
نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала