طالبان: جهان سیاست معقول را در برابر افغانستان اختیار کند

© Sputnikذبیح الله مجاهد
ذبیح الله مجاهد - اسپوتنیک افغانستان  , 1920, 31.08.2022
عضو شوید
سخن‌گوی طالبان در نخستین سالگرد خروج امریکا و متحدانش از افغانستان، گفته است که جامعه بین‌المللی سیاست معقول را در برابر افغانستان انتخاب نماید.
به گزارش اسپوتنیک، ذبیح‌الله مجاهد، سخن‌گوی طالبان، در بیانیه‌ای، خروج نیروهای خارجی را "پیروزی بزرگ" برای این گروه خوانده و گفته مهم این است که ارزش و اهمیت این پیروزی را درک کنیم.
مجاهد نوشته است: "از فرصت‌های این فتح بزرگ استفاده کنیم و برای تقویت، نظم و پیشرفت نظام اسلامی، تلاش‌های خستگی‌ناپذیر نموده و یک نظام اسلامی کاملا قوی، سوچه و مستحکم را حاکم نماییم."
او گفته است که طالبان بر جامعه بین‌المللی صدا می‌زنند که تجربه بیست سال گذشته برای آینده رهنمود خوبی شده می‌تواند: "ما مشاهده کردیم که هرگونه پالیسی فشار و تهدید بالای مردم افغانستان در بیست سال گذشته ناکام بود و تنها باعث افزایش بحران گردید."
مجاهد حکومت طالبان را "نظام مشروع" افغانستان خوانده و از جامعه جهانی خواسته است که سیاست معقول را در برابر افغانستان اختیار کند، "به اراده افغان‌ها"، به استقلال و تمامیت ارضی افغانستان احترام بگذارد.
با گذشت یک سال از تسلط طالبان بر افغانستان تاکنون هیچ کشور و مجامع بین‌المللی این گروه را به‌عنوان حکومت افغانستان به رسمیت نشناخته است.
این گروه در عین حال به‌خاطر نقض حقوق بشر از جمله حقوق زنان و دختران تحت فشار قرار دارد.
شورای امنیت سازمان ملل به‌خاطر ممنوعیت آموزش دختران و محروم ساختن زنان از کار، معافیت سفرهای مقام‌های طالبان را تاکنون تمدید نکرده‌ است.
نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала