رژه نظامی طالبان در سالروز خروج آمریکا در بگرام با تجهیزات آمریکایی

© @https://twitter.com رژه نظامی طالبان در سالروز خروج آمریکا با تجهیزات آمریکایی
رژه نظامی  طالبان در سالروز خروج آمریکا با تجهیزات آمریکایی - اسپوتنیک افغانستان  , 1920, 31.08.2022
عضو شوید
حکومت طالبان، امروز چهارشنبه (31 آگست) به مناسبت خروج آخرین سرباز آمریکایی از افغانستان تعطیل عمومی اعلام کرده و رژه نظامیان خود را در پایگاه بگرام برگزار کرد.
به گزارش اسپوتنیک، گروه طالبان امروز چهارشنبه جشن هایی را به مناسبت خروج نیروهای آمریکا از افغانستان برگزار کرد. این اقدام پس از اعلام 31 آگست، به عنوان تعطیلی ملی در افغانستان صورت گرفت.
درحالیکه طالبان به مناسبت اولین سال خروج نیروهای بین‌المللی از افغانستان با تجهیزات جنگی آمریکا در میدان هوایی بگرام رژه نظامی برگزار کردند، ملا حسن آخند، رئیس‌الوزرای طالبان گفت که خارجی‌ها با بیرون شدن از کشور همه امکانات را هم با خود بردند.
طبق اعلام پنتاگون، آمریکا پس از خروج به ارزش 7 میلیارد دالر تجهیزات نظامی را که به دولت افغانستان سپرده بود، در این کشور جا گذاشته است. با سقوط دولت افغانستان، این تجهیزات نظامی در اختیار طالبان قرار گرفت.
مقام‌های ارشد طالبان روز چهارشنبه با حضور در میدان هوایی بگرام اولین سالروز خروج نیروهای بین‌المللی از افغانستان را جشن گرفتند. طالبان در این مراسم هلیکوپترها را به پرواز درآوردند و با وسایل و تجیزات نظامی به جامانده آمریکا رژه نظامی برگزار کردند.
رئیس‌الوزرای طالبان در این مراسم گفت که پس از سقوط حکومت پیشین "هیچ گونه تاسیسات بنیادی" برای حکومت طالبان به میراث نمانده است.
در دو دهه گذشته، میدان هوایی بگرام یکی از پایگاه‌های اصلی و مرکزی آمریکا و نیروهای بین‌المللی در افغانستان بود.
پارسال پس از خروج نیروهای آمریکایی از بگرام، مسئولیت این میدان هوایی را حکومت پیشین افغانستان به عهده گرفت.
اشرف غنی، یک ماه قبل از سقوط حکومت در نشست کابینه گفت که به ارزش سه میلیارد دالر در میدان هوایی بگرام سرمایه‌گذاری شده است.
رئیس‌الوزرای طالبان به مناسبت خروج نیروهای امریکایی از افغنستان گفته است: "زمانی که خارجی‌ها از افغانستان بیرون شدند همه چیز را با خودشان بردند و بر افغانستان محدودیت‌ها وضع کردند که سبب غربت و فقر در کشور شد."
با گذشت یک سال، هیچ کشوری حکومت طالبان را به رسمیت نشناخته است.
رئیس‌الوزرای طالبان در بخشی از سخنانش گفته است که با خروج نیروهای بین المللی و تسلط این گروه بر افغانستان، حملات هوایی پایان یافته و امنیت در افغانستان تامین شده است.
ملا حسن آخند در حالی از پایان حملات هوایی آمریکا سخن می‌گوید که اخیراً رهبر القاعده در اثر حملات هواپیمای بدون سرنشین امریکا در کابل کشته شد.
نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала