ماموریت آژانس بین المللی انرژی اتمی از کی‌یف به سمت زاپوریژیا حرکت کرد

© Sputnik /  مراجعه به بانک تصاویر Охладительные бассейновые установки на Запорожской АЭС в Энергодаре
Охладительные бассейновые установки на Запорожской АЭС в Энергодаре - اسپوتنیک افغانستان  , 1920, 31.08.2022
عضو شوید
رویترز: کاروانی با مأموریت آژانس بین‌المللی انرژی اتمی از کی‌یف به سمت نیروگاه هسته‌ای نیروگاه هسته‌ای زاپوریژیا حرکت کرد.
به گزارش اسپوتنیک، رویترز به نقل از یک شاهد عینی خبر می دهد که ماموریت آژانس بین المللی انرژی اتمی از کی‌یف به سمت نیروگاه هسته ای زاپوروژیه پیش می‌رود.
در همین حال مشخص نیست که هیئت قصد دارد چه زمانی به مقصد برسد.
به گزارش فرانس پرس، رافائل گروسی، رئیس آژانس بین المللی انرژی اتمی تایید کرد که این ماموریت به سمت نیروگاه در حال حرکت است.
پیش از این رسانه ها گزارش داده بودند که بازرسی آژانس هسته ای از 31 آگست تا 3 سپتامبر در نیروگاه هسته‌ای زاپوریژیا برگزار می شود.
به گفته میخائیل اولیانوف، نماینده دائم روسیه در سازمان‌های بین‌المللی در وین، این مأموریت قبلاً عازم منطقه زاپوروژیا شده است. این هیئت متشکل از "تقریباً یک و نیم دوجین کارمند دبیرخانه آژانس بین‌المللی انرژی اتمی است که در ایمنی هسته‌ای نقش دارند". در راه رسیدن به محل، تیمی از نمایندگان سازمان ملل آنها را همراهی می‌کنند.
دیمیتری پسکوف، سخنگوی رئیس جمهور روسیه گفت که این هیئت از منطقه تحت کنترل نیروهای مسلح اوکراین بازدید خواهد کرد.
روز قبل، پس از گلوله باران توسط نیروهای مسلح اوکراین، یک گلوله سقف ساختمان نیروگاه هسته‌ای زاپوریژیا، را که در آن سوخت ذخیره می شود، سوراخ کرد. در همان زمان، سازمان ملل گفت که آنها نمی دانند چه کسی به نیروگاه هسته ای حمله می کند. نماینده پنتاگون به نوبه خود رد نکرد که این سربازان اوکراینی بودند که شلیک کردند، اما آن را یک پاسخ خواند.
نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала