واکنش ها به رسوایی جنسی سعید خوستی: طالبان زنان و دختران نظامیان پیشین را غنیمت جنگی می‌دانند؟

© Photo / Facebook account of MOI Afghanistanقاری سعید خوستی
قاری سعید خوستی - اسپوتنیک افغانستان  , 1920, 31.08.2022
عضو شوید
یک دختردانشجوی افغان با نشر پیام تصویری گفت که در ماه دلو سال گذشته در استخبارات طالبان به زور به نکاح قاری سعید خوستی، سخنگوی پیشین وزارت داخله طالبان درآمده است.
پس از نشر یک نوار تصویری که در آن دختری ادعا می‌کند سعید خوستی، سخنگوی پیشین وزارت داخله طالبان بر او تجاوز کرده است، این رویداد با واکنش‌های زیادی مواجه شده است.
نشر نوار تصویری از الاهه دلاورزی 24 ساله که ادعا می‌کند، سعید خوستی بر او تجاوز کرده، با واکنش‌های تند کاربران شبکه‌های اجتماعی روبه‌رو شده است.
یکی از کاربران نوشته است که طالبان براساس "تأویل و تعبیر تروریستی" از متون دینی، زنان و دختران منسوبان نظام قبلی را غنیمت جنگی و برده خود می‌دانند.
یکی دیگر از کاربران‌ نوشته است: "شکی و جود ندارد که همین اکنون صدها زن و دختر دیگر مانند الاهه، به‌عنوان کنیز و غنیمت جنگی در بند طالبان قرار دارند."
کاربران شبکه‌های اجتماعی خواهان محاکمه سعید خوستی، سخنگوی پیشین وزارت داخله طالبان شده‌اند.
سعید خوستی روز چهارشنبه، نهم سنبله، در رشته‌ توییت‌هایی گفته است که شش ماه پیش با درخواست الاهه با او ازدواج کرد و پس آن که فهمید الاهه مشکل "عقیده و باور" دارد، او را طلاق داد.
اما کاربران شبکه‌های اجتماعی می‌گویند که خوستی با این اظهارات در پی توجیه عملکرد بد خود است.
یک کاربر توییتر نوشته است: "‏طالبان از دین اسلام مزاح جور کرده‌اند و‌ هر گند‌کاری خود را به اسلام ربط می‌دهند. از زن و دختر استفاده می‌کنند و بعد وی را کافر می‌گویند تا کثافت‌کاری خود را پنهان کنند."
این در حالی است که با گذشت یک شبانه‌روز از نشر این ویدیو، تا کنون هیچ یک از مقام‌های طالبان در این مورد ابراز نظری نکرده‌اند.
پیش از این، مقام‌های طالبان به دلیل تعدد همسر و نکاح اجباری زنان بارها مورد انتقاد قرار گرفته‌اند. در یک سال گذشته شماری زیادی از فراد و فرماندهان طالبان برای بار دوم وسوم ازدواج کرده‌اند.
ازدواج اجباری و به نکاح در آوردن کودکان برای طالبان یک امر معمول است و همواره افراد این گروه دختران جوان را به زور به نکاح خود در آورده اند.
نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала