پخش مدرک های یورش نیروهای اوکراینی بر نیروگاه هسته ای زاپوریژیا از سوی روسیه در سازمان ملل

© Sputnik /  مراجعه به بانک تصاویر Охладительные бассейновые установки на Запорожской АЭС в Энергодаре
Охладительные бассейновые установки на Запорожской АЭС в Энергодаре - اسپوتنیک افغانستان  , 1920, 31.08.2022
عضو شوید
روسیه مدرک های را مبنی بر یورش پهپادهای اوکراینی به نیروگاه هسته ای زاپوریژیا در اختیار شورای امنیت سازمان ملل قرار داد.
به گزارش اسپوتنیک، دفتر نمایندگی روسیه در سازمان ملل متحد در تویترش امروز نوشت: روسیه نامه ای را به شورای امنیت سازمان ملل ارسال کرد، که در آن مدرک های مبنی بر گلوله باری نیروگاه هسته ای زاپوریژیا از سوی نیروهای اوکراینی در 29 اگوست است.
در این بیانیه آمده است: "ما نامه‌ای را درمیان اعضای شورای امنیت سازمان ملل متحد درباره اطلاعات وزارت دفاع روسیه برپایه گلوله باری نیروگاه هسته‌ای زاپوریژیا از سوی نیروهای مسلح اوکراین در 29 اگوست منتشر کردیم".
این دفتر خاطرنشان می شود، که این مدرک همچنین حاوی اطلاعاتی درباره برخورد پهپادهای کامیکازه اوکراینی بر سقف واحد ویژه شماره 1 است.
Охладительные бассейновые установки на Запорожской АЭС в Энергодаре - اسپوتنیک افغانستان  , 1920, 28.08.2022
سرنگونی یک پهپاد کامیکازه اوکراینی از سوی نیروهای روسی بر فراز نیروگاه هسته ای زاپوریژیا
روز دوشنبه، مقامات منطقه زاپوریژیا گزارش دادند، که ارتش اوکراین از طریق هویتزر امریکایی M777 از کرانه مقابل دنیپر از نیکوپل به نیروگاه هسته ای حمله توپخانه ای کرد. این راکت سقف ساختمان ویژه را که سوخت رآکتورها در آن ذخیره می شود سوراخ کرد. روز پیش، یک پهپاد کامیکازه، ساخت ایالات متحده نیز بر فراز ایستگاه سرنگون شد. به گفته ولادیمیر روگوف، نماینده دولت، مقامات در حال مستندسازی تمام واقعیت های گلوله باری هستند و آنها را به ماموریت آژانس بین المللی انرژی اتمی که به گفته انرگواتم پیش از این به زاپوریژیا رسیده است، تحویل خواهند داد. پیش بینی می شود، بازدید نمایندگان سازمان از ایستگاه از 31 اگوست تا سه سپتامبر انجام شود.
ارتش روسیه در جریان یک عملیات ویژه برای غیرنظامی‌سازی و نازی زدایی اوکراین، کنترل بخش آزوف در منطقه زاپوریژیا و کل منطقه خرسون را به دست گرفت و شهرهای بزرگی مانند خرسون، ملیتوپل و بردیانسک را اشغال کرد و اوکراین را از دریای آزاد جدا کرد. آزوف ادارات جدید در مناطق تشکیل شده است، کانال های تلویزیونی و ایستگاه های رادیویی روسیه در حال پخش هستند، ارتباطات تجاری و حمل و نقل با کریمه در حال بازسازی است. این مناطق اعلام کرده اند، که قصد دارند بخشی از روسیه شوند. نیروگاه هسته ای زاپوریژیا در ساحل سمت چپ دنیپر واقع شده است. این نیروگاه از نظر شمار واحد و ظرفیت نصب شده بزرگترین نیروگاه هسته ای اروپا است. از ماه مارچ، این ایستگاه تحت حفاظت ارتش روسیه است. به گفته وزارت امور خارجه روسیه، این امر برای جلوگیری از نشت مواد هسته ای و رادیواکتیو ضروری است. نیروهای اوکراینی به طور منظم به گلوله باری انرژی گودار، روستاهای اطراف و قلمرو نیروگاه هسته ای زاپوریژیان در مجاورت شهر ادامه می دهند.
نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала