وزیر خارجه طالبان: توان کمک به آسیب‌دیده‌‌گان رویدادهای طبیعی را نداریم

© Photo / twitter/MoFA AfgThe Fundraiser Conference on the Recent Natural Disasters in Afghanistan just started.
The Fundraiser Conference on the Recent Natural Disasters in Afghanistan just started. - اسپوتنیک افغانستان  , 1920, 01.09.2022
عضو شوید
سرپرست وزارت خارجه طالبان از جامعه جهانی و نهادهای خیریه می‌‌خواهد که به آسیب‌‌ دیده‌گان رویدادهای طبیعی اخیر در کشور کمک کنند.
به گزارش اسپوتنیک، آقای متقی امروز (پنجشنبه، 10 سنبله) در نشستی بین‌المللی وزارت خارجه برای جمع‌آوری کمک‌ها به آسیب دیده‌گان رویداد‌های طبیعی در افغانستان گفته است که آنان توان رسیده‌گی به آسیب‌‌ دیده‌گان را ندارند.
وی می‌گوید که زیان‌های جانی و مالی رویدادهای طبیعی اخیر در کشور هنگفت است و آسیب ‌دیده‌گان بیش از هر زمان دیگر به کمک و دست‌ گیری کشورها و نهادهای خیریه جهانی نیاز دارند.
به گفته متقی، در نتیجه سرازیر شدن سیلاب‌های اخیر در سراسر افغانستان، 200 تن کشته و نزدیک به 300 تن زخمی شده‌اند و افزون بر این، 2 هزار منزل مسکونی و صدها هزار جریب زمین زراعتی تخریب و 9 هزار مواشی تلف شده است.
وی گفت: 160 میلیون افغانی پول نقد به بازمانده‌گان زمین‌الرزه‌های اخیر در کشور توزیع شده است و بیش از 20 هزار خانواده با کمک‌های خوراکی و غیر خوراکی فراهم شده‌اند و برای بیش از یک هزار زلزله‌زده‌گان سرپناه دایمی ساخته شده است.
سرپرست وزارت خارجه طالبان اضافه کرد: وزارت دولت در امور رسیدگی به حوادث در همکاری با وزارت‌های دیگر و نهادهای کمک‌رسان بیش از 20 هزار تن را از خطر سیلاب نجات داده است و سازمان جهانی غذا برای شش میلیون تن، کمک‌های غذایی فراهم ساخته است.
گفتنی‌ است که در بیش از یک ماه اخیر، ریزش باران و سرازیر شدن سیلاب‌های ویرانگر در بیشتر از 25 ولایت افغانستان، تلفات جانی و خسارات هنگفت مالی به مردم وارد کرده است.
نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала