طالبان گزارش انستیتوت صلح امریکا را بی‌اساس خواند

© Sputnikبلال کریمی
بلال کریمی  - اسپوتنیک افغانستان  , 1920, 02.09.2022
عضو شوید
طالبان گزارش انستیتوت امریکا که حکومت سرپرست افغانستان را به پناه دادن به برخی از گروه‌های "هراس‌افگن" متهم ساخته است، را رد کرد.
به گزارش اسپوتنیک، بلال کریمی، معاون سخنگوی طالبان به طلوع‌نیوز گفته است که به هیچکس اجازه تهدید کشورهای دیگر را از خاک افغانستان نمی‌دهند.
آقای کریمی گفت: "امارت اسلامی به هیچ کسی اجازه نمی‌دهد که از خاک افغانستان به دیگر کشورها تهدید را متوجه کند. در این بخش کدام ادعاهای که شده است نادرست و از حقیقت دور می‌باشد، متاسفانه این چنین ادعاها بدون کدام اسناد و شواهد به نشر می‌رسند که تا حد زیاد بر اساس معلومات نادرست استوار می‌باشد و جنبه پروپاگندی دارد".
انستیتوت صلح امریکا در گزارشی به مناسبت اولین سال‌روز خروج نیروهای خارجی از افغانستان به روابط افغانستان و کشورهای همسایه‌اش پرداخته است.
این انستیتوت گفته است که طالبان به گروه‌های همچون تحریک طالبان پاکستانی، جنبش ترکستان، جنبش اسلامی ازبیکستان و گروه‌های دیگر پناه داده است و کشورهای همسایه و جامعه جهانی از آن احساس خطر می‌کنند.
در گزارش انستیتوت آمده است: "طالبان هم‌چنان به پناه دادن به گروه‌های تروریستی که همسایه‌های افغانستان را تهدید می‌کند، ادامه می‌دهد از جمله تحریک طالبان پاکستان (تی تی پی) که پاکستان را تهدید می‌کند، جنبش اسلامی ترکستان شرقی که چین را تهدید می‌کند، جنبش اسلامی ازبیکستان که ازبیکستان را تهدید می‌کند و داعش خراسان که همه از جمله طالبان را تهدید می‌کند".
نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала