بیش از نیمی مردم افغانستان به کمک‌های بشردوستانه وابسته‌اند

© Photo / UNmigrationWith More than Half of Afghans Dependent on Humanitarian Aid, IOM Calls for Sustained Support
With More than Half of Afghans Dependent on Humanitarian Aid, IOM Calls for Sustained Support - اسپوتنیک افغانستان  , 1920, 02.09.2022
عضو شوید
سازمان جهانی مهاجرت (IOM) می‌گوید که بیش از یک سال از تسلط طالبان، حدود 59 درصد مردم افغانستان در زندگی روزمره خود نیاز به کمک‌های بین‌المللی دارند.
به گزارش اسپوتنیک، سازمان جهانی مهاجرت روز پنج‌شنبه، 10 سنبله، با نشر گزارشی نوشته است که بیش از نیم مردم افغانستان که حدود 24.4 میلیون تن می‌شود، به کمک‌های بشردوستانه وابسته‌اند.
سازمان جهانی مهاجرت خواستار حمایت پایدار از مردم افغانستان شده است.
این سازمان همچنان تصریح کرده است که پس تسلط دوباره طالبان بر افغانستان، ارایه خدمات اساسی به‌ شدت تحت تاثیر قرار گرفته و اجرای برنامه‌های توسعه‌ای به تعلیق درآمده است.
به گفته سازمان جهانی مهاجرت، از اگست سال 2021 همه افغانان در فقر فرورفته‌اند و این کشور با خطر فروپاشی سیستماتیک روبه‌رو بوده است.
کودکان افغانستان باشندگان کمپ مهاجرین کابل - اسپوتنیک افغانستان  , 1920, 29.08.2022
هشدار برنامه جهانی غذا درباره قحطی در افغانستان
بر‌بنیاد این گزارش، شوک‌های اقتصادی و زیست‌محیطی مداوم منجر به کاهش درآمد، کاهش جریان‌های حواله و افزایش قیمت مواد غذایی و دیگر کالاها شده است.
با این حال، در طی 12 ماه گذشته، این سازمان به بیش از 1.3 میلیون افغان از طریق توزیع غذا، سرپناه موقت، دسترسی به حفاظت، آب، صحت، خدمات صحی و سایر موارد ضروری کمک کرده‌است.
این گزارش در حالی منتشر می‌شود که حوادث طبیعی اخیر در افغانستان باعث زیان‌های مالی هنگفت برای مردم شده است.
طالبان روز گذشته (پنجشنبه) از جامعه جهانی خواستار کمک‌ 322 میلیون دالری برای رسیدگی به آسیب‌دیدگان و جبران خسارات ناشی از حوادث طبیعی شده‌اند.
نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала