تردد کشتی ها در تنگه بسفر پس از توقف کوتاه از سرگرفته

© Sputnik / Maxim Durnev /  مراجعه به بانک تصاویر Сухогруз Razoni с украинским зерном в Стамбуле
Сухогруз Razoni с украинским зерном в Стамбуле - اسپوتنیک افغانستان  , 1920, 03.09.2022
عضو شوید
تردد در تنگه بسفر که به دلیل نقص فنی کشتی اوکراینی حامل غلات متوقف شده بود، از سرگرفته شد.
به گزارش اسپوتنیک، گارد ساحلی ترکیه اعلام کرد: تردد کشتی ها در تنگه بسفر به دلیل خرابی یک کشتی در مسیر استانبول به اوکراین متوقف شده است.
در اعلامیه گارد ساحلی ترکیه آمده است: "یدک‌کش‌های Kurtarma-5 و Kurtarma-6 ما و همچنین یک قایق گارد ساحلی با کشتی باری 107 متری بریزا در تنگه بسفر به دلیل نقص در سکان به گل نشسته و تردد دریایی در تنگه در مسیر کندیلی استانبول به اوکراین را مسدود کرده است. در پی این حادثه چندین یدک کش به محل حادثه اعزام شد.»
این در حالی است که گارد ساحلی ترکیه با انتشار پیامی در حساب کاربری توئیتر خود از بازگشایی تنگه بسفر خبر داد و اعلام کرد حرکت کشتی‌ها در تنگه بسفر از امروز شنبه از سرگرفته شده است.
پیش از این گارد ساحلی ترکیه گزارش داده بود که شناور 173 متری لیدی زهما در تنگه بسفر به دلیل نقص سکان به گل نشسته است. در نتیجه، تردد کشتی ها در طول این تنگه متوقف شد، اما پس از چند ساعت امکان از سرگیری آن وجود داشت.
گفتنی است در 22 جولای سرگئی شویگو وزیر دفاع روسیه، و آنتونیو گوترش، دبیرکل سازمان ملل متحد، یادداشتی را برای تسهیل عرضه محصولات و کودهای کشاورزی روسیه به بازارهای جهانی امضا کردند. همانطور که وزیر دفاع روسیه توضیح داد، این سند شامل مشارکت سازمان ملل در رفع محدودیت های صادراتی است.
توافق بازگشایی بنادر اوکراین با میانجی‌گری سازمان ملل و ترکیه میان روسیه و اوکراین در شهر استانبول امضا شد. این مساله امیدواری‌ها را برای کاستن از بحران جهانی غذا ناشی از حمله روسیه به اوکراین افزایش داده است.
غرب، روسیه را مسئول بحران غذایی در جهان می‌داند اما مسکو این مساله را رد می‌کند و تاثیر تحریم‌های غربی را باعث کاهش صادرات مواد غذایی و کودهای کشاورزی اعلام کرده است.
نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала