وزارت دفاع روسیه: امریکا می تواند طاعون را گسترش بدهد

© Sputnik / Maksim Bogodvid /  مراجعه به بانک تصاویر Сотрудник лаборатории готовит препарат
Сотрудник лаборатории готовит препарат - اسپوتنیک افغانستان  , 1920, 03.09.2022
عضو شوید
وزارت دفاع روسیه گفت: ایالات متحده می تواند گسترش طاعون را با پنهان کردن آن به عنوان گسترش طبیعی این ویروس ایجاد کند.
به گزارش اسپوتنیک، ایگور کریلوف، رئیس نیروهای دفاع تشعشعی، کیمیایی و زیست شناسی نیروهای مسلح روسیه روز شنبه گفت، که ایالات متحده به وبا و طاعون علاقه مند است، استفاده از این عوامل بیماری زا را می توان به عنوان شیوع طبیعی پنهان کرد.
کریلوف در یک نشست توجیهی گفت: ""تمرکز کار انجام شده توسط پنتاگون با مشکلات فوری مراقبت های بهداشتی در اوکراین مطابقت ندارد، که اصلی ترین آنها بیماری های مهم اجتماعی: سرخک، سرخجه، سل، ایدز هستند. در عین حال، مشتریان امریکایی به یک نامگذاری کاملاً متفاوت، یعنی: وبا، تولارمی، طاعون، تب کنگو-کریمه، هانتا ویروس ها علاقمند اند".
وی تصریح کرد، که این عوامل بیماری زا در چارچوب پروژه های به اصطلاح اوکراینی "U-Pi" و "Tep" مورد مطالعه قرار گرفتند.
Знак биологической опасности - اسپوتنیک افغانستان  , 1920, 18.05.2022
امریکا بیش از 400 آزمایشگاه بیولوژیک در سراسر جهان ایجاد کرده‌است
علاقه زیست شناسان نظامی ایالات متحده به این دلیل است که این پاتوژن ها دارای کانون های طبیعی هم در خاک اوکراین و هم در روسیه هستند و استفاده از آنها می تواند به عنوان شیوع طبیعی بیماری ها پنهان شود.
فعالیت های آزمایشگاه های بیولوژیکی و برنامه به‌اصطلاح سیستم مراقبت‌های بهداشتی اوکراین که توسط ایالات متحده اجرا شد، منجر به افزایش غیرقابل کنترل در بروز عفونت‌های خطرناک و مهم اقتصادی شد.
به گفته وی، افزایش تعداد موارد سرخجه، دیفتری، سل در خاک اوکراین ثبت شده است و بروز سرخکان بیش از 100 برابر افزایش یافته است. افزون بر این، وضعیت تب خوکی افریقایی به طور قابل توجهی بدتر شده است، مجموع خسارات صنعت کشاورزی در شرق اروپا از این بیماری از 2.4 میلیارد یورو فراتر رفته است.
وی همچنین گفت: در چارچوب مبارزه با بیماری‌های عفونی در اوکراین که از سوی وزارت ارتش امریکا اعلام شده است و اطمینان از رفاه بهداشتی و اپیدمی، کمک‌های بشردوستانه ارائه نمی‌شود، اقداماتی برای واکسیناسیون جمعیت و درمان بیماران انجام نمی‌شود. . همچنین فعالیت های واکسیناسیون سرخکان و سرخجه نسبت به سال 2008، 70 درصد کاهش یافته است.
کریلوف تاکید کرد: "این سوال در مورد اهداف واقعی تحقیقات در حال انجام است".
نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала