بازرسی هیئت آژانس بین المللی انرژی اتمی از نیروگاه زاپوریژیا تا 5 سپتمبر ادامه خواهد داشت

© Sputnik / Konstantin Mikhalchevskiy /  مراجعه به بانک تصاویر Генеральный директор МАГАТЭ Рафаэль Гросси во время посещения Запорожской атомной электростанции
Генеральный директор МАГАТЭ Рафаэль Гросси во время посещения Запорожской атомной электростанции - اسپوتنیک افغانستان  , 1920, 03.09.2022
عضو شوید
مسؤولان منطقه زاپاروژیا اعلام کردند که "ماموران آژانس بین المللی انرژی اتمی کار خود در نیروگاه هسته ای را تا 5 سپتمبر ادامه خواهند داد.
به گزارش اسپوتنیک، ولادیمیر روگوف، یکی از اعضای شورای اصلی اداره منطقه زاپاروژیا و رئیس جنبش "ما با روسیه هستیم"، گفت: ماموران آژانس بین المللی انرژی اتمی تا 5 سپتامبر در نیروگاه هسته ای زاپوروژیا باقی خواهند ماند.
روگوف گفت: "ماموران آژانس بین المللی انرژی اتمی به کار خود در نیروگاه هسته ای ادامه می دهد. آنها قطعا تا 5 سپتامبر در آنجا خواهند ماند. تمام اطلاعات لازم به آنها ارائه شده است."
علاوه بر این، به گفته وی، خبرنگاران بیش از 30 کشور جهان در جریان این ماموریت از نیروگاه هسته ای بازدید کردند.
روگوف گفت: "ما آماده هستیم اطلاعات عینی ازوضعیت نیروگاه هسته ای را در اختیار رسانه ها قرار دهیم."
پیشتر استفان دوژاریک، سخنگوی رسمی دبیرکل سازمان ملل متحد اعلام کرد که مقامات این سازمان این واقعیت را مورد توجه قرار دادند که روسیه تمامی اقدامات لازم برای تضمین امنیت کارشناسان آژانس بین‌المللی انرژی اتمی (IAEA) در نیروگاه هسته‌ای زاپوروژیا را انجام داده است.
وی در یک نسشت خبری گفت: "ما بسیار خوشحالیم که فدراسیون روسیه همه اقدامات لازم را برای اطمینان از ایمنی با زرسان ما انجام داده است."
کارشناسان آژانس بین‌المللی انرژی اتمی بعدازظهر اول سپتامبر وارد محوطه نیروگاه هسته‌ای زاپوروژیه شدند.
نیروگاه هسته ای "زاپروژیا" به طور معمول بارها از سوی نیروهای اوکراینی گلوله باران شده اند به امید اینکه کی یف بتواند آن را تصرف کند. مسکو امیدوار است که این ماموریت به توقف کی یف در تلاش برای اقدام به بروز یک فاجعه و همچنین جلوگیری از باج خواهی هسته ای کمک کند.
نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала