روسیه: مدرکهایی مبنی بر نقض ممنوعیت جنگ افزارهای زیست شناسی از سوی امریکا و اوکراین را ارائه می کنیم

© Sputnik / Vitaliy Belousov /  مراجعه به بانک تصاویر Здание Министерства обороны Российской Федерации на Фрунзенской набережной в Москве
Здание Министерства обороны Российской Федерации на Фрунзенской набережной в Москве - اسپوتنیک افغانستان  , 1920, 03.09.2022
عضو شوید
وزارت دفاع رورسیه از ارائه مدرک هایی مبنی بر نقض مواد کنوانسیون ممنوعیت جنگ افزارهای زیست شناسی از سوی امریکا و اوکراین در ژنو خبر داد.
به گزارش اسپوتنیک، وزارت دفاع روسیه امروز اعلام کرد، که روسیه هفته آینده مدرک هایی مستندی مبنی بر نقض مواد کنوانسیون ممنوعیت جنگ افزارهای زیست شناسی از سوی امریکا و اوکراین در ژنو ارائه می‌کند.
ایگور کریلوف، رئیس نیروهای دفاع رادیویی، کیمیایی و زیست شناسی نیروهای مسلح روسیه گفت: روسیه هفته آینده در ژنو شواهدی مستند از نقض مواد کنوانسیون منع سلاح های زیستی توسط ایالات متحده و اوکراین ارائه خواهد کرد.
Вид на здание Пентагона в Вашингтоне, США - اسپوتنیک افغانستان  , 1920, 09.06.2022
پنتاگون حضورش را در آزمایش های بیولوژیکی در اوکراین پذیرفت
به ابتکار فدراسیون روسیه، نشست کشورهای عضو کنوانسیون منع سلاح های بیولوژیکی و سمی (BTWC) هفته آینده در مورد موضوع عدم پایبندی ایالات متحده و اوکراین به تعهدات مندرج در این کنوانسیون برگزار خواهد شد. این معاهده بین المللی. شواهد مستندی مبنی بر نقض مواد اول و چهارم کنوانسیون توسط آنها در این رویداد ارائه خواهد شد.
این جنرال افزود: ما از سازمان های مسئول در اجرای کنوانسیون و جامعه جهانی می خواهیم به تعدادی از تهدیدات بیولوژیکی توجه کنند.
کریلوف خاطرنشان کرد: یکم، در حال حاضر بیش از 50 آزمایشگاه زیستی که با هزینه پنتاگون مدرن شده و توسط آن کنترل می شود، در نزدیکی مرزهای فدراسیون روسیه قرار دارند.
وی افزود: در مجموع بر اساس اعلام وزارت خارجه چین، 336 آزمایشگاه بیولوژیکی در 30 کشور جهان تحت کنترل وزارت نظامی امریکا هستند.
کریلوف گفت: "در عین حال، فعالیت آنها با بدتر شدن وضعیت همه گیر برای عفونت های به ویژه خطرناک و از نظر اقتصادی مهم و همچنین ظهور بیماری های عفونی غیر معمول برای یک منطقه خاص همراه است.
این جنرال خاطرنشان کرد: از سال 2010، در مناطق مرزی با اوکراین، فدراسیون روسیه افزایشی در بروز بروسلوز، تب کریمه کنگو، تب نیل غربی، تب خوکی افریقایی و همچنین گسترش نامشخص محدوده ناقلین ثبت کرده است.
کریلوف افزود، روسیه به عنوان یک شرکت کننده مسئول در BTWC، از طیف وسیعی از تهدیدات مرتبط با عواقب احتمالی نقض آن در حین کار در آزمایشگاه های بیولوژیکی اوکراین کاملا آگاه است.
در ادامه گفت: ما از اطلاعات مربوط به تحقیقات بیولوژیکی با بودجه ایالات متحده در اوکراین مطلع شدیم. دستور وزارت بهداشت اوکراین مورخ 24 فیبروری 2022 در مورد تخریب اضطراری مجموعه های میکروارگانیسم های بیماری زا باعث افزایش ترس ما در مورد نقض احتمالی الزامات مواد شد.
من و چهار نفر دیگر از BTWC در جریان کاری که توسط پنتاگون سفارش داده شدیم. این مواد به عنوان مبنایی برای فدراسیون روسیه برای تحقیق در مورد فعالیت های بیولوژیکی ایالات متحده در خاک اوکراین بود.
به گفته کریلوف، تحقیقات در آزمایشگاه های بیولوژیکی اوکراین مطابق با توافقنامه "در زمینه همکاری در زمینه جلوگیری از گسترش عوامل بیماری زا، فناوری ها و دانش قابل استفاده در توسعه سلاح های بیولوژیکی" در سال 2005 بین ارتش ایالات متحده و بخش از وزارت بهداشت اوکراین انجام شد.
مجموع هزینه های ایالات متحده در برنامه های بیولوژیکی در اوکراین از 250 میلیون دالر فراتر رفت و کار توسط اداره کاهش تهدیدات دفاعی وزارت دفاع ایالات متحده (DTRA) هماهنگ شد.
نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала