طالبان: به رسمیت شناختن اسرائیل در سیاست ما جایگاهی ندارد

© https://twitter.com  سخنگوی دفتر سیاسی طالبان
  سخنگوی دفتر سیاسی طالبان   - اسپوتنیک افغانستان  , 1920, 03.09.2022
عضو شوید
سخنگوی رسمی طالبان تاکید کرد‏، این گروه هرگز اسرائیل را به رسمیت نخواهد شناخت.
به گزارش اسپوتنیک، "محمد نعیم" سخنگوی دفتر سیاسی طالبان در قطر گزارش رسانه‌های اسرائیلی درباره عادی‌سازی احتمالی روابط هیئت حاکمه افغانستان با اسرائیل را تکذیب کرد.
سخنگوی دفتر سیاسی طالبان با تکذیب گزارش رسانه‌های اسرائیلی درباره احتمال عادی‌سازی احتمالی روابط هیئت حاکمه افغانستان با آن کشور "اسرائیل" تصریح کرد: "اسرائیل در سیاست ما جایگاهی ندارد".
وی با اشاره به گفتگو اخیر خود با "الجزیره" در توئیتی نوشت: در مورد مشکلات افغانستان با جامعه جهانی با تلویزیون الجزیره مصاحبه داشتم. سیاست ما این است که هرکس با ما مشکل دارد می‌خواهیم از طریق گفتوگو حل شود، اما خبرنگار سراغ اسرائیل رفت! گفتم آنها به افغانستان چه ربطی دارند؟ و این واقعیت است.
نعیم ادامه داد: موضع ما پیرامون بیت المقدس قاطع و روشن است که از گذشته تا کنون بارها بیان نمودیم، بیت المقدس قبله اول مسلمین و ارزش مشترک و مقدس همه امت اسلامی بوده، چیزی که اسرائیل در فلسطین انجام می‌دهد ظلمی بزرگ و آشکار است و ما لحظه‌ای هم با ظالم نیستیم.
سخنگوی دفتر سیاسی طالبان تصریح کرد: مسئله به رسمیت شناختن اسرائیل و یا برقراری روابط با ایشان اصلاً مطرح نیست و این سیاست ما نیز نیست، سیاست ما در پرتو شریعت اسلامی و منافع ملی ما بوده، هست و می‌باشد.
نعیم اخیراً در گفتگو با الجزیره گفته بود دولت موقت طالبان با هیچ کشوری مشکل خاصی ندارد. او در پاسخ به این سئوال که آیا این رویکرد شامل اسرائیل نیز می‌شود، گفت: ما چه مشکلی با اسرائیل داریم؟ شاید کسی دیگر بگوید که آیا آماده گفتگو با کره مریخ هستید؟
وی با تأکید بر اینکه "سیاست طالبان حل مشکلات از طریق گفتگو با هر کس است"، ادامه داد: اگر یک کشور یا فردی که با ما مشکل ندارد، چرا از ما می‌پرسید که ما مشکلات خود را با مردمی حل کنیم که کاری به کار ما ندارند؟ از نظر من طرح این سوال نامعقول است.
نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала