- اسپوتنیک افغانستان  , 1920
عملیات ویژه روسیه در اوکراین
روسیه 24 فبروری عملیات ویژه خود را در اوکراین آغاز کرد. ولادیمیر پوتین رئیس جمهور روسیه، هدف این عملیات را "محافظت از افرادی عنوان کرد که در طول هشت سال گذشته توسط رژیم کی‌یف تحت شکنجه و جنایت قرار گرفته اند" .

تلاش کی‌یف برای حمله به نیروگاه هسته‌ای زاپروژیا با کمک پهپاد‌ها خنثی شد

© Sputnik / Константин Михальчевский /  مراجعه به بانک تصاویر Запорожская АЭС в Энергодаре
Запорожская АЭС в Энергодаре - اسپوتنیک افغانستان  , 1920, 04.09.2022
عضو شوید
وزارت دفاع روسیه روز یکشنبه اعلام کرد ارتش روسیه روز گذشته (شنبه) تلاش کی‌یف را برای حمله با کمک 8 فروند پهپاد به قلمرو نیروگاه هسته‌ای زاپروژیا، جایی که نمایندگان آژانس بین‌المللی انرژی اتمی در آن مستقر هستند، خنثی کرد.
به گزارش اسپوتنیک، وزارت دفاع روسیه در خبری اعلام کرد: با وجود حضور نمایندگان آژانس بین‌المللی انرژی اتمی در نیروگاه هسته‌ای زاپروژیا، رژیم کی‌یف به تحریکات خود برای ایجاد خطر فاجعه‌ای انسان ساز ادامه می‌دهد.
در خبرنامه آمده است: در سوم سپتمبر، نیروها مسلح اوکراین از هشت فروند پهپاد با مهمات معلق برای حمله به قلمرو نیروگاه هسته‌ای استفاده کرد. سیستم‌های جنگ الکترونیک روسیه، پهپادهای اوکراین را که به نیروگاه نزدیک می‌شدند، مسدود کردند، پس از آن پرتاب اجباری نارنجک‌های را در نقاط دور، در فاصله بیش از یک و نیم کیلومتری از نیروگاه پرتاب کردند.
وزارت دفاع روسیه تاکید کرد که وضعیت تشعشعات در منطقه نیروگاه زاپروژیا طبیعی است.
نیروگاه زاپروژیا در ساحل رود دنیپر و در شهر کاخوفکا واقع شده است. این نیروگاه که بزرگترین نیروگاه هسته‌ای اروپا است از ماه مارچ تحت حفاظت ارتش روسیه قرار دارد.
ارتش اوکراین مرتبا شهر انرگودار و مناطق اطراف قلمرو نیروگاه هسته‌ای زاپروژیا را گلوله باران می‌کند.
نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала